به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۴۴۰۶۴۷

شکیرا، تخلف مالیاتی را پذیرفت و جریمه شد

شکیرا، تخلف مالیاتی را پذیرفت و جریمه شد
گوناگون: شکیرا، ستاره کلمبیایی موسیقی پاپ، بعد از حدود پنج سال ادعای بی‌گناهی در پرونده تخلف مالیاتی، روز دوشنبه ۲۹ آبان در نخستین دقایق اولین جلسه دادگاه خود با دادستان‌ها به تفاهم رسید و جرم خود را پذیرفت تا از محکومیت به زندان فرار کند.
او در پاسخ به رئیس دادگاهی در شهر بارسلون اسپانیا پذیرفت که طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ مبلغ ۱۴.۵ میلیون یورو مالیات به دولت اسپانیا نپرداخته است. بر اساس قرارداد سازش میان او و دادستان‌های اسپانیا، شکیرا به سه سال حبس تعلیقی محکوم می‌شود و باید جریمه‌ای معادل ۷.۳ میلیون یورو بپردازد و به علاوه بابت تعلیق شدن حکم زندانش نیز ۴۳۲ هزار یورو پرداخت کند. این محاکمه که قرار بود در هفته‌های پیش رو با حضور بیش از ۱۰۰ شاهد دنبال شود، پس از فقط هشت دقیقه به پایان رسید.
دادستان‌های تعقیب‌کننده پرونده مالیاتی این خواننده برنده چندین جایزه «گرمی» و «گرمی لاتین» در ماه ژوئیه گفته بودند که به‌دنبال محکومیت او به هشت سال و دو ماه زندان و جریمه‌ای معادل ۲۴ میلیون یورو هستند. شکیرا در بیانیه‌ای که توسط شرکت روابط عمومی‌اش منتشر شد، گفت که قصد داشته در این دعوای حقوقی «مبارزه» کند، اما در نهایت تصمیم گرفت اولویت را به «خانواده، کارنامه حرفه‌ای و آرامش خیال» خود بدهد و به همین دلیل با قرارداد سازش پیشنهاد شده توسط دادستان‌ها موافقت کرده است.
میریام کمپانی، وکیل مدافع این ستاره موسیقی پاپ، نیز به خبرنگاران گفت این یک «تصمیم دشوار» بود که رسیدن به آن زمان زیادی برد.
او مدعی شد که وکلای شکیرا آماده محاکمه بودند و اطمینان داشتند که می‌توانند «بی‌گناهی» او را اثبات کنند، اما افزود که «شرایط» تغییر کرد و موکلش تصمیم گرفت قرارداد سازش را بپذیرد.
برچسب ها: شكیرا موسیقی پاپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها