به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۴۰۶۵۶

علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی و نحوه رفع ایراد

گروه کسب و کار: در این مطلب به بررسی علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی و همچنین نحوه رفع این مشکل در جارو برقی ال جی می پردازیم.
علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی و نحوه رفع ایراد
وسایل برق معمولاً زمانی که در طولانی مدت کار می‌کنند؛ دچار افزایش دما می‌شوند یا به اصطلاح داغ می‌کنند. گاهی اوقات داغ کردن وسایل برقی با توجه به فشار وارده به آنها یا اینکه حساسیت‌های دستگاه کاملاً طبیعی است. اما در صورتی که دلیل داغ شدن بدنه جاروبرقی به قطعات داخل آن یا قطعات موتوری جاروبرقی ارتباط داشته باشد؛حتماً با مسئله جدی روبرو شده‌اید. تشخیص علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی خیلی سخت نیست. اگر همزمان با داغ شدن بدنه بوی ناخوشایند و بدی از داخل آن احساس می‌کنید؛ حتماً باید این مسئله را به سرعت پیگیری کنید. گاهی اوقات ممکن است علت داغ شدن بدنه جاروبرقی، نیم سوز شدن موتور یا حتی از کار افتادن کامل آن پس از مدتی روشن ماندن باشد. در ادامه دلایل داغ شدن بدنه جاروبرقی که نباید ساده از آنها بگذرید را توضیح داده‌ایم‌.

چرا جاروبرقی ال جی داغ می‌کند؟
اغلب مواردی که جاروبرقی داغ می‌کند مصرف کننده متوجه آن نخواهد شد. اما معمولاً علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی کارکرد آن در طولانی مدت یا استفاده بیش از حد از جاروبرقی است. چنانچه شما به صورت استاندارد از جاروبرقی استفاده می‌کنید؛ اما همچنان بدنه خارجی جاروبرقی داغ است؛ باید حتماً این مسئله را بررسی کنید. گاهی اوقات دلیل داغ کردن جاروبرقی مسائل کمتر پیچیده‌ای مانند بالا بودن درجه مکندگی آن یا وارد شدن فشار بیش از حد به موتور جاروبرقی است. اما اگر علت داغ کردن جاروبرقی مسائلی مانند خراب شدن قطعات داخلی یا از بین رفتن آنها به مرور زمان باشد؛ حتماً باید یک تعمیرکار از نمایندگی جاروبرقی ال جی را خبر کنید. برخی از قطعات جاربرقی مصرفی هستند و در طولانی مدت نیاز به تعویض دارند‌.

درجه مکندگی بالای جارو برقی
زمانی که درجه مکندگی یا همون مکش جاروبرقی شما بالا است یا به اصطلاح قدرت موتور زیادی دارد؛ طبیعی است که پس از چند ساعت کار کردن بدنه خارجی جاروبرقی داغ کند. علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی همیشه میزان درجه مکش یا قدرت موتور آن نیست؛ اما این مسئله یک دلیل رایج برای داغ کردن بدنه بیرونی جاروبرقی‌های ال جی است. بهتر است از حد استاندارد قدرت جاروبرقی برای تمیز کردن منزل استفاده کنید‌؛ تا جاروبرقی شما عمر مفید بیشتری داشته باشد و همچنین دچار خرابی‌های مکرر نشود. به هر حال وسایل برقی توان مشخصی دارند و اگر از آنها به شکل صحیح استفاده نکنیم سالم نخواهند ماند.

خراب شدن سیستم تهویه جارو برقی
یکی از مشکلات جدی که می‌تواند باعث خراب شدن جاروبرقی یا داغ شدن بدنه جارو بر برقی شود؛ خراب بودن سیستم تهویه یا همان فن‌های داخل این وسیله برقی است. علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی اگر خراب شدن سیستم تهویه و پروانه‌های داخلی دستگاه باشد؛ به احتمال زیاد جاروبرقی به زودی به طور کامل از کار خواهد افتاد. تمام وسایل برقی فن‌های داخلی دارند که باعث پایین آمدن دما و کمتر شدن گرمای موجود در داخل دستگاه می‌شوند. اما زمانی که این پروانه‌ها از کار بیفتند؛ جاروبرقی دچار فشار بسیار زیادی خواهد بود و دیگر به درستی کار نخواهد کرد. داغ شدن بدنه خارجی می‌تواند؛ یکی از نشانه‌های خراب شدن سیستم تهویه داخل موتور باشد.

از بین رفتن لاستیک محافظ موتور
اطراف موتور جاروبرقی یک ابزار لاستیکی وجود دارد که از آن محافظت می‌کند‌. در واقع این لاستیک اطراف موتور تا حدودی به عنوان یک وسیله جاذب دما هم عمل می‌کند. زمانی که لاستیک محافظ موتور از بین برود یا نیاز به تعویض داشته باشد؛ متوجه داغ شدن بیش از حد بدنه جاروبرقی ال جی خواهید شد. بنابراین نسبت به سرویس‌های جاروبرقی خودتان توجه کنید و قطعات مصرفی آن را به موقع عوض کنید‌.

جنس پوسته جاروبرقی
جنس بدنه یا پوسته خارجی جاروبرقی هم در داغ شدن بیش از حد آن بی‌تأثیر نیست. علت داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی می‌تواند همین مسئله جنس آن باشد‌. زمانی که جاروبرقی ال جی داغ می‌کند؛ باید دقت کنید که علت این داغ شدن جنس بدنه آن است یا اینکه قطعات داخلی جاروبرقی! برای تشخیص این مسئله بهتر است دمای داخل و خارج جاروبرقی را با یکدیگر مقایسه کنید. گاهی اوقات موتور جاروبرقی کاملاً خنک است و دمای مناسبی دارد؛ اما بدنه بیرونی آن به شدت داغ شده است. در چنین مواردی می‌توان اطمینان حاصل کرد که علت داغ شدن بدنه جنس آن است. این مسئله کاملاً طبیعی است و برای موتور جاروبرقی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما چنانچه علاوه بر بدنه خارجی موتور داخلی جاروبرقی هم داغ شده است؛ حتماً باید آن را به تعمیرکار حرفه‌ای نمایندگی تعمیرات ال جی پشتیبان نشان بدهید.

سرویس نکردن موتور جارو برقی
از دلایل رایج خراب شدن یا داغ کردن بیش از حد موتور جاروبرقی انجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای آن است. داغ شدن بدنه جاروبرقی ال جی هم بی‌ربط به انجام ندادن سرویس‌های جاروبرقی نیست. اگر شما این سرویس‌ها را در سر وقت خود انجام ندهید؛ به مرور زمان جاروبرقی ال‌جی‌ از کار خواهد افتاد. تمامی وسایل برقی نیاز به سرویس‌های مکرر و همچنین مراقبت‌های جدی دارند. بنابراین باید به این مسئله کاملاً توجه کنید و قطعات مصرفی جاروبرقی را به موقع عوض کنید. اما اگر فکر می‌کنید حتی پس از سرویس کردن موتور جاروبرقی بدنه آن باز هم داغ می‌کند؛ حتماً مشکل از جای دیگری است. برای تشخیص دقیق‌تر مشکل داغ کردن جاروبرقی از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

روش تشخیص علت داغ کردن بدنه جاروبرقی ال جی
بهترین روش تشخیص علت داغ کردن بدنه جاروبرقی ال جی مراجعه به نمایندگی تعمیرات رسمی ال جی یا کمک گرفتن از یک تعمیرکار بسیار ماهر و حرفه‌ای است. اما اگر فکر می‌کنید خودتان علت را تشخیص داده‌اید و می‌توانید مشکل را با اقداماتی ساده حل کنید؛ هر چه سریع‌تر این کار را انجام بدهید. همچنین اگر علت داغ کردن بدنه به ساختار جاروبرقی یا موارد کارخانه‌ای ارتباط دارد؛ نیازی به نگران شدن نیست. در چنین مواردی جاروبرقی به خوبی کار خواهد کرد و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها