به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : ۴۴۲۰۱۲

رئیس فدراسیون ناشنوایان پس از برکناری: اگر موجود نری! حضور داشت، اعدامم کنید!

گروه ورزشی: ساعاتی بعد از انتشار تصاویر و فیلمی از مسابقات قهرمانی دوومیدانی ناشنوایان آسیا در تهران، در یک رسانه فارسی خارج از کشور، رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران از سمت خود برکنار شد!
در ویدئوی منتشر شده ورزشکار دختر قزاقستانی در ماده پرش ارتفاع با موفقیت از مانع ۱۷۰ سانتیمتری عبور می‌کند
در ویدئوی منتشر شده ورزشکار دختر قزاقستانی در ماده پرش ارتفاع با موفقیت از مانع ۱۷۰ سانتیمتری عبور می‌کند
در ویدئوی منتشر شده، یک ورزشکار زن قزاقستانی با پوشش آزاد و استاندارد جهانی در حال پرش از روی مانع است، در حالی که همزمان زنان ایرانی با حجاب اسلامی می‌دویدند. این ویدئو نشان می‌دهد که مردان داور و مسئولین مسابقات نیز در ورزشگاه آفتاب انقلاب حضور داشتند.
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، بلافاصله، مهران تیشه‌گران را از سمت خود برکنار و با صدور حکمی، علیرضا خسروی را به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان معرفی کرد. خبرگزاری فارس روز دوشنبه در واکنش به حاشیه‌ها پیرامون این موضوع نوشت که «فدراسیون ناشنوایان میزبان مسابقات دوومیدانی آسیاست و به‌دلیل پوشش نامناسب ورزشکاران خارجی و انتشار تصاویر آن، جنجال‌هایی به پا شده بود».
رئیس فدراسیون ناشنوایان در واکنش به حضور زنان خارجی با پوشش آزاد در مسابقات تهران گفته بود:‌ «اگر موجود نری!! در مسابقات زنان حضور داشت، من را اعدام کنید!!». خبرگزاری ایسنا نوشته است: «به نظر می‌رسد برکناری تیشه‌گران از ریاست فدراسیون ناشنوایان به‌دنبال حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات دوومیدانی ناشنوایان قهرمانی آسیا در تهران بوده است».
مسابقات قهرمانی دوومیدانی ناشنوایان آسیا روز دوشنبه ششم آذر به میزبانی تهران در حال برگزاری است. در مسابقات مردان هفت کشور رقابت می‌کنند. در رقابت‌های زنان هم نمایندگان ژاپن و قزاقستان با حریفان ایرانی مسابقه می‌دهند. داوران و مسئولینِ مرد ایرانی و خارجی نیز در ورزشگاه حضور دارند. این مسابقات در ورزشگاه «آفتاب انقلاب» برگزار می‌شود که در آن، مانند سایر مجموعه‌های ورزشی، همواره از حضور مربیان مرد در کنار ورزشکاران زن جلوگیری شده است. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها