به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۴۲۰۱۷

افزایش حضور نیروهای فرونتکس درفنلاند 

افزایش حضور نیروهای فرونتکس درفنلاند 
گروه بین الملل: در واکنش به روند اخیر در زمینه افزایش میزان مهاجرت غیرقانونی از مرز روسیه به فنلاند و اتحادیه اروپا، پلیس مرزی اتحادیه اروپا، فرونتکس، شمار نیروهای مستقر خود در فنلاند را افزایش خواهد داد. 
به گفته مقامات فرونتکس و مقامات اتحادیه اروپا، این اقدام به درخواست دولت فتلاند صورت خواهد گرفت و به منظور حمایت از مرزبانان فنلاند در این منطقه است.
طول مسافت مرزی بین روسیه و فنلاند بالغ بر ۱۳۰۰ کیلومتر است.اتحادیه اروپا بر این باور است که وضعیت فعلی مذکور در مرز فنلاند با روسیه ناشی از سیاست کرملین و "سوء استفاده ابزاری" از پناهجویان برای اعمال فشار بیشتر بر روی اتحادیه اروپا توسط مسکو است.آنیتا هیپر، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این‌باره می‌گوید: «ابزارسازی مهاجران توسط روسیه شرم‌آور است. افزایش نیروهای فرونتکس در منطقه به منظور حمایت از مرزبانان فنلاند و نیز کمک به مهاجران در هوای بسیار سرد در آنجا است.»
گفته می‌شود مقامات اتحادیه وقوع وضعیت فعلی مذکور در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا در فنلاند را پیش‌بینی کرده بودند و اینک بر اساس این آمادگی، واکنش سریعی نشان داده‌اند.
ایلوا یوهانسون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا از پیش هشدار داده بود: «هدف پوتین، نابودی اتحادیه اروپا است. او سعی خواهد کرد در مواردی که ما آسیب‌پذیر هستیم، مانند امور مهاجرت، به ما حمله کند.»طبق اظهارات یوهانسون، "اتحادیه اروپا قبلاً تجربه کرده بود که در بلاروس، رئیس جمهور این کشور الکساندر لوکاشنکو از پناهندگان را برای ایجاد اختلال در ثبات لهستان و اتحادیه اروپا، استفاده ابزاری کرده است و اتحادیه اروپا باید با این اقدام مشابه از سوی مسکو، مقابله کند.»
در سال ۲۰۲۱ کشورهای لهستان، لتونی و لیتوانی، بلاروس را به قاچاق مهاجران به مرزهای خود متهم کردند.
در آن زمان، حدود ۴ هزار پناهجو در دمای سرد زمستان در مرز لهستان و بلاروس سرگردان بودند. جلوگیری مقامات لهستان از ورود این مهاجران به کشور انتقادات گسترده نهادهای حقوق بشری را برانگیخت.
دولت لهستان دو سال پیش در این زمینه استفاده از کمک نیروهای فرونتکس را نیز نپذیرفت.
 
برچسب ها: فنلاند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها