به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۰۸۳

التهاب مفاصل را با این ادویه تسکین دهید

التهاب مفاصل را با این ادویه تسکین دهید
گروه سلامت: آرتریت یا التهاب مفاصل به التهاب مزمن مفاصل گفته می شود که بیش از 100 نوع شکل مختلف دارد. از شایع ترین شکل های آن استئوآرتریت می باشد که یک بیماری پیشرونده خود ایمن مخرب مفاصل است که با افزایش سن بدتر می شودبه گزارش بهداشت نیوز، بیماری شایع دیگر روماتوئید است. هر چند که آرتریت می تواند علل مختلفی داشته باشد اما نشانه های بیماری و هدف از درمان آن در همه یکسان است. هدف از درمان کاهش التهاب و درد مفاصل می باشد.
 
 
مطالعات مختلفی در اثر بخشی زرد چوبه در کاهش علائم آرتریت انجام گرفته در زیر نتایج تعدادی از مطالعات آورده شده است.قابل ذکر است که ماده موثره زرد چوبه کورکومین است که یک پلی فنل می باشد.

 -در مطالعه ای به مدت 12 هفته کورکومین به مقدار روزانه 1 گرم به بیماران آرتریتی داده شده و نتایج بعد از 12 هفته بررسی و کاهش درد و التهاب در بیماری مشاهده شده است که نتایجی مشابه با مصرف ایبوپروفن و دیکلوفناک بود.

-در مطالعه دیگر دیکلوفناک روزانه 75 میلی گرم به همراه کورکومین به مقدار 1 گرم روزانه  و بدون کورکومین به بیماران داده شد. نتایج نشان داد که تاثیر دیکلوفناک همراه با کورکومین بیشتر از دیکلوفناک تنها بود.
-مطالعه دیگر بر روی 4 گروه بیمار انجام شد. گروه اول دارونما، گروه دوم زرد چوبه، گروه سوم کندروئیتین و گروه چهارم زرد چوبه و کندروئیتین با هم دریافت کردند. نتایج اثر بخشی کندروئیتین و زرد چوبه را نشان داد. اما ترکیب کندروئیتین و زرد چوبه تاثیری در افزایش اثربخشی آن ها نداشته است.
برچسب ها: زردچوبه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها