به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۰۱۵

قند مصرفی سالمندان باید فیبردار باشد

قند مصرفی سالمندان باید فیبردار باشد
گروه سلامت: یک دکتر تغذیه گفت: قند موجود در سیب زمینی، جو و ذرت به تثبیت قند خون کمک می‌کند.به گزارش بهداشت نیوز، منصور رضایی، دکترای تغذیه گفت: سالمندان مانند سایر گروه‌های سنی، نیاز به مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارند. این افراد باید پروتئین با کیفیت مصرف کنند.وی در ادامه بیان کرد: جذب مواد مغذی در دوران سالمندی کاهش می‌یابد. در غذا‌هایی گیاهی به علت داشتن فیبر جذب املاح پایین‌تر است. بنابراین افراد باید از غذا‌های گیاهی و حیوانی استفاده کنند.
 
رضایی در ادامه به افزایش مصرف مایعات در سالمندان اشاره و تصریح کرد: این افراد بهتر است مایعات را از طریق مصرف انواع سوپ، آش‌ها، خورشت‌ها و شیر، میوه و سبزی تامین کنند؛ چون مصرف آب به تنهایی نمی‌تواند تامین کننده املاح مورد نیاز بدن باشد.وی با تاکید بر این که قند مصرفی در سالمندان باید قند فیبردار باشد، گفت: غلات کامل، فرد را دچار نوسان قند خون نمی‌کنند و قند ساده موجود در میوه‌ها به این افراد کمک می‌کند. قند موجود در سیب زمینی، جو و ذرت به تثبیت قند خون کمک می‌کند.

این دکتری تغذیه با تاکید بر مصرف روزانه تخم مرغ ادامه داد: تمام غذا‌های حیوانی ویتامین b۱۲ دارند. این ویتامین از انتهای روده جذب می‌شود و افراد سالمند ممکن است به کم خونی کشنده دچار شوند.وی در پایان به کسانی که دچار یبوست هستند، توصیه کرد: رعایت این نکات در این افراد کمک کننده است. اول تحرک بدنی، دوم مصرف مایعات به جز چای و سوم مصرف غذا‌های حاوی فیبر. اگر این روش‌ها موثر واقع نشدند از جایگزین کردن روغن زیتون به جای سایر روغن‌ها، دمنوش گل محمدی ، گلاب و زنجبیل کمک بگیرند.
برچسب ها: قند سالمندان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها