به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۴۵۶۶۷

ادامه بی‌خبری از مخالف پوتین پس از دو هفته!

گروه بین‌الملل: در ادامه بی‌خبری از وضعیت الکسی ناوالنی، مهم‌ترین چهره مخالف ولادیمیر پوتین، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور روسیه خواستار توضیح کرملین در این باره شد.
حامیان الکسی ناوالنی کارزاری به راه انداخته و می‌خواهند بدانند او کجاست
حامیان الکسی ناوالنی کارزاری به راه انداخته و می‌خواهند بدانند او کجاست
نزدیکان ناوالنی از روز ششم دسامبر، دو هفته پیش، تاکنون از وضعیت او اطلاعی ندارند. روزنامه روسی کومرسانت هفته گذشته خبر داد، دادگاهی که در حال بررسی شکایت ناوالنی علیه مدیریت زندان ولادیمیر است، روز جمعه اعلام کرده که او زندان خود را «بر اساس حکم دادگاه شهر مسکو در ۴ اوت ۲۰۲۳ که لازم‌الاجرا شد» ترک کرده است. با این حال در چهار روز گذشته هم وکلای او نتوانسته‌اند با او تماس بگیرند یا از محل نگهداری او باخبر شوند. همزمان وکلای الکسی ناوالنی اعلام کردند که روز دوشنبه، ۲۷ آذرماه، چند دادگاه‌ در روسیه هفت جلسه مربوط به او را «تا زمانی که نشانی او مشخص شود» به تعویق انداخته‌اند.
این در حالی است که روزنامه گاردین به نقل از کیرا یارمیش،‌ دستیار ناوالنی، نوشته است که نزدیکان او با حدود ۲۰۰ مرکز بازداشت موقت برای یافتن او مکاتبه کرده‌، اما به جایی نرسیده‌اند. در واکنش به ادامه بی‌خبری از رقیب جدی ولادیمیر پوتین، ماریانا کاتسارووا، گزارشگر ویژه امور حقوق بشر در روسیه، روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی شدید،
غیبت طولانی الکسی ناوالنی را به‌نوعی «ناپدیدسازی قهری» توصیف کرد. همزمان بسیاری از حامیان الکسی ناوالنی در سراسر دنیا کارزاری به راه انداخته‌ و خواهان پاسخگویی حکومت روسیه درباره وضعیت او شده‌اند. الکسی ناوالنی ۴۷ ساله که در ژانویه ۲۰۲۱ دستگیر شد، پیشتر در منطقه ولادیمیر، تقریباً ۲۵۰ کیلومتری مسکو زندانی شده بود و اغلب در سلول انفرادی قرار می‌گرفت. او که یک سال پیش از بازداشت در روسیه مسموم شده بود، چندین ماه را در آلمان گذراند.
ناوالنی در زمینه مسموم شدن خود کرملین را متهم می‌کند، اما ریاست جمهوری روسیه هر گونه دخالت در آن را رد می‌کند. به گفته ماریا پِوچیخ، از همکاران ناوالنی، کمیته حقوق بشر سازمان ملل رسماً از مسکو خواستار توضیح درباره شرایط و مکان نگهداری او شده است.
برچسب ها: آلکسی ناوالنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها