به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۴۵۹۸۸
لیگ‌های ستاره‌ای، طلایی و آبی

انقلاب در فوتبال: فرمت رسمی سوپرلیگ اعلام شد

انقلاب در فوتبال: فرمت رسمی سوپرلیگ اعلام شد
گروه ورزشی: شرکتی که مسئولیت سوپرلیگ را بر عهده دارد، شکل برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد. مسابقات در هر دو رده مردان و زنان، بر اساس شایستگی ورزشی، صعود و سقوط و بدون عضویت دائمی خواهد بود.
این شرکت که مدیرعامل آن برند رایشارت است، می‌خواهد به 69 سال انحصار یوفا پایان می‌دهد و راه باشگاه‌ها را برای سازماندهی و مدیریت فوتبال اروپا باز کند.
1969516
علاوه بر این، طبق بیانیه A22، رقابت‌های جدید اروپایی متشکل از 64 باشگاه خواهد بود و تمام مسابقات پخش رایگان خواهد شد.
سوپرلیگ به این شکل خواهد بود:
حضور 64 تیم
3 دسته (ستاره‌ای، طلایی و آبی) با صعود و سقوط.
14 بازی در هر فصل برای هر تیم.
هفت بازی در خانه و هفت بازی بیرون خانه
رقابت آزاد خواهد بود.
دو مرحله: لیگ و پلی آف.
1969574
لیگ ستاره‌ای و طلایی شامل 16 تیم خواهد بود که به دو گروه تقسیم می‌شوند. بدین ترتیب هر کدام از باشگاه‌ها به صورت رفت و برگشتی در لیگ‌ها به مصاف هم می‌روند و مجموعا 14 بازی در مرحله گروهی خواهند داشت. در پایان فصل نیز تیم‌های صدرنشین لیگ‌ها به صورت حذفی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم‌های قهرمان و تیم‌های صعودکننده به لیگ‌های بالاتر مشخص شود. تیم‌هایی که در لیگ‌هایشان در پایین‌ترین رده قرار بگیرند هم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.
از سویی قرار است که لیگ آبی نیز با حضور 32 تیم برگزار شود که تیم‌ها در چهار لیگ هشت تیمی تقسیم خواهند شد. سوپرلیگ می‌گوید که انتخاب تیم‌ها در اولین فصل بر اساس شایستگی خواهد بود و هیچ تیمی قرار نیست که جایگاه ثابتی در تورنمنت داشته باشد.
در پایان فصل، یک مرحله حذفی، صعودها و باشگاه‌های قهرمان هر لیگ را تعیین می‌کند. روز بازی‌ها تفاوتی با رقابت‌های اروپایی فعلی ندارد و بازی‌های میان هفته با برنامه لیگ‌های ملی تداخلی نخواهد داشت. قوانین پایداری مالی و شفافیت برای تضمین رقابت عادلانه بین تمام باشگاه‌های شرکت‌کننده کلیدی خواهد بود.
برچسب ها: سوپرلیگ اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها