به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۹۹۴

 تیراندازی خونین در یک دانشکده در شهر پراگ 

 تیراندازی خونین در یک دانشکده در شهر پراگ 
گروه بین الملل: پلیس جمهوری چک  از تیراندازی در دانشکده فلسفه دانشگاه چارلز در مرکز شهر پراگ خبر داد که در جریان آن دستکم ۱۵ نفر از جمله خود مهاجم کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.
دانشکده فلسفه و آکادمی هنر، معماری و طراحی در این محل واقع شده‌اند.
پلیس جمهوری چک تایید کرده که مهاجم، دانشجوی ۲۴ ساله رشته تاریخ بوده و مشکلات روانی داشته است. به گفته پلیس، تیرانداز از اتفاقات مشابه در خارج از کشور الهام گرفته بود.
ویت راکوشان، وزیر کشور جمهوری چک، اعلام کرده که اقدام مهاجم هیچ ارتباطی به تروریسم بین‌المللی ندارد.
پلیس جمهوری چک می‌گوید که جنازه پدر مهاجم پیش از اقدام به تیراندازی پسرش پیدا شده بود.
پلیس همچنین خبر داده که عامل تیراندازی کشته شده است. شهردار پراگ گفته که مهاجم در جریان سقوط از ساختمان کشته شده است ولی شاهدان عینی می‌گویند که او ابتدا هدف تیراندازی قرار گرفت.
پاول ندوما، مدیر گالری رودولفینیوم که در محل تیراندازی واقع شده است، به تلویزیون دولتی چک گفت او از پنجره مردی را دید که در حال تیراندازی به سمت اطراف پل مانس بر روی رودخانه ولتاوا بود.
پلیس می‌گوید که کل ساختمان تخلیه شده است و چندین کشته و ده‌ها زخمی در محل برجا مانده‌اند.
دانشجویانی که در اتاق‌های دانشکده پناه گرفته بودند، به رسانه‌ها گفته‌اند یکی از دختران دانشجو در حین فرار از بالکن سقوط کرد.
ویت راکوشان، وزیر کشور جمهوری چک، گفته است که مهاجم دیگری در صحنه حضور ندارد و خطر بیشتری نیز به چشم نمی‌خورد، اما از مردم خواست از محل دور باشند و با پلیس همکاری کنند.
گزارش‌ها حاکی است که دستکم ۳۰ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند که وضعیت ۹ نفر از آن‌ها وخیم است.
پتر پاول، رئیس‌جمهور چک، گفت: از این حادثه شوکه شده است.
او در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «من از این واقعه شوکه شده‌ام... همدردی عمیق خود را با خانواده‌ها و بستگان قربانیان این تیراندازی اعلام می‌کنم».
جرایم مسلحانه در جمهوری چک امری نسبتا نادر است. در دسامبر سال ۲۰۱۹، یک مرد ۴۲ ساله با تیراندازی در اتاق انتظار بیمارستانی در شرق کشور شش نفر را کشت. او سپس در حین فرار، به‌دست پلیس کشته شد.
در سال ۲۰۱۵ نیز یک مرد با تیراندازی در رستورانی در شهر اورسکی برود، هشت نفر را کشت و سپس خودکشی کرد.
برچسب ها: جمهوری چک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها