به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۴۶۶۸۸

شورای نگهبان سعه صدر بیشتری به خرج بدهد

شورای نگهبان سعه صدر بیشتری به خرج بدهد
گروه سیاسی: روزنامه ایران نوشت:یک نماینده باسابقه ادوار مجلس و عضو ارشد اصول‌گرایان عنوان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع مردم کرمان و خوزستان مطرح کرده‌اند، موضوعی بوده که در ابتدای سال ۱۴۰۲ هم به آن اشاره داشته‌اند.
محمدرضا باهنر با بیان اینکه مشارکت به ابزارهایی نیاز دارد، تصریح کرد: یکی از این ابزارها، رقابت است. واقعیت قضیه این است که باید رقابت‌هایی در کشور شکل بگیرد و جریان‌های مختلف سیاسی و مواضع متفاوت اقتصادی بیایند و باهم تعامل داشته باشند و برخورد افکار صورت بگیرد. در این ماجرا یکسری از دستگاه‌ها مسئول هستند. برخی مانند وزارت کشور و شورای‌نگهبان و هیأت‌های نظارت دستگاه‌های نظارتی هستند و می‌توانند در برقراری امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند. شورای نگهبان باید با سعه‌صدر بیشتری صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. هر مقدار که تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشند، قاعدتاً می‌تواند روی قضیه مشارکت تأثیر مثبت بگذارد و مشارکت را بالا ببرد.
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مطبوعات و رسانه‌ها برای تحقق انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر باید به نقش رسانه ملی هم پرداخت. صدا و سیما باید بیشتر از هر زمانی به میدان بیاید.باید جناح‌های مختلف کرسی‌های گوناگون و مواضع متفاوت را بیاورد و به بحث و مناظره بگذارد که افکارعمومی هم آگاه شود و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. هم اینکه مردم بتوانند تصمیم بگیرند و بین حرف‌ها و برنامه‌های متفاوتی که اعلام می‌شود برنامه قابل‌قبول‌تر را انتخاب کنند. تا اولاً بتوانند برای حضور در انتخابات راحت‌تر تصمیم بگیرند و دوماً به افرادی که از نظرشان شایسته هستند رأی بدهند.
وی اظهار داشت: جریان‌های مختلف سیاسی و افرادی که در ساحت سیاست فعال هستند،حتی جریانات وابسته به اصلاح‌طلبان و حزب اعتدالیون باید بتوانند لیست‌های قوی را عرضه بدارند. مشارکت با یک رقابت جدی می‌تواند کلید بخورد و مثمرثمر شود.
باهنر با بیان اینکه من خودم سیاسی هستم و طبیعی است که از لیست اصلاح‌طلبان دفاع نکرده و تبلیغی هم برایشان انجام ندهم، افزود: ورود اطلاح‌طلبان با لیست یا ورود اعتدالیون با لیست را برای مشارکت خوب می‌دانم. ان شاءالله یک رقابت جدی و سالم اتفاق بیفتد و مشارکت انبوه و پرتعدادی را شاهد خواهیم بود.
برچسب ها: شورای نگهبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها