به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۷۹۸۱

افزایش نرخ‌ها در مرکز مبادله

افزایش نرخ‌ها در مرکز مبادله
گروه اقتصادی: قیمت دلار امروز در بازار آزاد کاهشی و در مرکز مبادله ارز و طلا افزایشی است. در عین حال یورو و درهم در بازار آزاد، ثبات قیمت دارند.به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز دوشنبه 11 دی، روند نزولی دارد. نرخ ارز که روز گذشته به 50 هزار و 450 تومان هم رسیده بود، امروز در حدود 50 هزار و 420 تومان کلید خورد و در لحظه تنظیم این خبر به 50 هزار و 300 تومان رسیده است. نرخ دلار فردایی نیز با حدود 50 هزار و 550 تومان آغاز شد و اکنون به 50 هزار و 420 تومان رسیده است. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، یکشنبه 11 دی ، شروع معاملات فردایی بازار ارز با قیمت 50 هزار و 450 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 50 هزار و 420 تومان و 50 هزار و 500 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت 50 هزار و 500 تومان انجام شد.در این میان، امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا افزایشی است. قیمت اسکناس دلار در لحظه تنظیم این گزارش به 42 هزار و ۹۳۲ تومان رسیده است. روز گذشته این نرخ 42 هزار و 930 تومان ثبت شده بود.حواله دلار نیز امروز با قیمت 39 هزار و ۷۵ تومان معامله می‌شود. دیروز این رقم 39 هزار و 28 تومان ثبت شده بود.

قیمت ارزهای موثر
اما امروز نرخ ارز آمریکایی در بازارهای همسایه نیز نوساناتی دارد. قیمت دلار سلیمانیه در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته در همین ساعات، روند کاهشی دارد و به 50 هزار و 310 تومان رسیده است. دیروز ارز آمریکایی در این بازار در حدود 50 هزار و 430 تومان معامله می‌شد. روند قیمتی دلار سلیمانی در روزهای گذشته صعودی بود اما امروز نزولی شده است.  

 قیمت دلار هرات نیز امروز همچون روز گذشته روند کاهشی دارد. در حالی که دیروز یکشنبه، نرخ ارز آمریکایی در بازار این شهر در همین ساعات 49 هزار و 980 تومان بود، امروز در حدود 49 هزار و 950 تومان معامله می‌شود. 
در بازار تهران قیمت یورو امروز تغییری نسبت به همین ساعات در روز گذشته ندارد و 55 هزار و 750 تومان معامله می‌شود.

در همین حال، قیمت درهم امارات به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت  دلار در بازار آزاد ایران، برای دومین روز متوالی تغییری نداشته است  و همچون روز گذشته در همین ساعات با نرخ 13 هزار و 850 تومان معامله می‌شود. امروز با وجود روند افزایشی در مرکز مبادله، بازار آزاد روند نزولی دارد؛ این موضوع را می‌تواند تحت تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات، ثبات نرخ درهم و همچنین تلاش بازارساز اتفاق افتاده باشد. این در حالی است که  فعالان بازار ارز اخبار مربوط به تشدید درگیری در منطقه جولان را سوخت مناسبی برای افزایشی‌های بازار می‌دانستند. 

کارشناسان اقتصادی معتقدند، شرایط از طریق فضای سیاسی ملی و حوزه بین‌الملل خود را به بازارها تحمیل می‌کنند. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی نظیر درگیری در منطقه اوضاع را برای سیاست‌گذار از آنچه هست سخت‌تر می‌کند.هر چند سیاست‌گذار مدعی است در حوزه سیاست‌ تثبیت، مدیریت تقاضا و تامین ارز مورد نیاز کشور توانسته بازار را مدیریت کند، اما تحلیلگران اقتصادی می‌گویند این سیاست با تکیه بر فروش نفت مقدور شده است.
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها