به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۱:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۰۳۸

كشته شدن سربازان اسرائیلی با شلیک خودی

كشته شدن سربازان اسرائیلی با شلیک خودی
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل گزارش‌ رسانه‌ها در ارتباط با کشته شدن ۲۹ سرباز بر اثر تصادف و یا شلیک خودی را تائید کرده است.
طبق داده‌های ارتش در مجموع ۱۸ نفر از افراد کشته‌شده بر اثر اصابت گلوله‌های نیروهای خودی جان باختند. دو نفر دیگر بر اثر شلیک تصادفی و ۹ نفر نیز در پی حوادثی چون مرتبط با مهمات کشته شده‌اند.به گفته ارتش اسرائیل از آغاز حمله زمینی به نوار غزه در اواخر اکتبر، در مجموع ۱۷۲ سرباز کشته و بیش از ۹۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر نیز در مجموع ۵۰۶ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند. 

اسرائیل به۷۰ هزار کارگر خارجی نیاز دارد
به گزارش روزنامه اقتصادی "کالکالیست" Calcalist دولت اسرائیل قصد دارد به ۷۰ هزار کارگر از چین، هند و سایر کشورها اجازه دهد وارد این کشور شوند تا به بخش ساخت و ساز رونق بخشند.این روزنامه اسرائیلی گزارش داده است که از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل حدود ۸۰ هزار کارگر ساختمانی فلسطینی دیگر اجازه ورود به اسرائیل را نداشته‌اند و در نتیجه زمان ساخت و ساز در این کشور به میزان قابل توجهی طولانی شده است.

آمادگی بریتانیا برای درگیری با حوثی‌ها
گرنت شارپ، وزیر دفاع بریتانیا در مقاله‌ای که  در "تلگراف" منتشر کرد گفته است کشورش آماده است تا علیه حوثی‌های یمن که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند، دست به اقدام مستقیم بزند.طبق گفته وزیر دفاع بریتانیا، این کشور در حال طراحی نقشه‌هایی با آمریکا برای حملات نظامی احتمالی علیه حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن است.
یک کشتی جنگی بریتانیایی در چارچوب بخشی از یک ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا ماه گذشته برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ مستقر شده است.
آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌های یک ائتلاف دریایی با مشارکت بیش از ۲۰ کشور از جمله بریتانیا تشکیل داده است. 

 اسرائیل در پی تدارک برگزاری ‌محاکمه‌ای علیه حماس 
وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که اسرائیل در پی جمع‌آوری اسناد و شواهد در ارتباط با حمله هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ است. بنا به این گزارش این اقدام می تواند منجر به برگزاری مهم‌ترین محاکمه قضایی پس از عملیات جنگی در اسرائیل باشد.
مسئولان قضایی و پلیس اسرائیل در حال حاضر سرگرم جمع‌آوری دستکم ۲۰۰ هزار عکس و ویدئو و هم‌چنین شهادت افراد درباره این حمله هستند. به گفته وال‌استریت ژورنال همه این تلاش‌ها به منظور تشکیل دادگاهی منحصر به فرد برای رسیدگی به "جنایت مسببان حمله  هفت اکتبر" است.
گفته می‌شود این مهم‌ترین دادگاه برای رسیدگی به جنایت جنگی پس از دادگاه معروف علیه آدولف آیشمن یکی از سران آلمان نازی در اسرائیل محسوب می‌شود.
روی شایندورف، معاون سابق دادستانی کل اسرائیل در این باره گفت: «کشور اسرائیل تا کنون به جنایتی با این ابعاد رسیدگی نکرده و پیگیری قضایی در این باره نیز در اسرائیل تازگی دارد.»
اسرائیل تا کنون ۸۰۰ شهروند غیرنظامی که در جریان حمله هفت اکتبر کشته شده‌‌اند را شناسایی کرده است. در میان این افراد ۳۷ نفر کمتر از ۱۷ سال سن داشته‌اند و شش نفر آنان نیز زیر ۵ سال بوده‌اند.

 
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها