به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۸۱۲۴

گیشه ژانویه آمریکا داغ نبود

گیشه ژانویه آمریکا داغ نبود
گروه فرهنگی:با وجود اکران عمومی سه فیلم تازه در آمریکای شمالی، جدول گیشه نمایش این منطقه هم‌چنان به «وونکا»ی کمپانی برادران وارنر تعلق داشت.به گزارش صبا، این فیلم در سومین هفته نمایش عمومی خود با فروشی ۲۴ میلیون دلاری صدرنشین جدول گیشه شد. فروش هفده روزه این اکشن کمدی_فانتزی در آمریکای شمالی اکنون به رقم ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است. با اضافه شدن فروش بین‌المللی به رقم فروش آمریکای شمالی، «وونکا» در سطح جهانی موفق به فروش کلی ۳۷۹ میلیون دلار شده است.

کمپانی برادران وارنر که در ماه‌های اخیر شاهد شکست تجاری اکشن‌های ابرقهرمانانه‌اش بوده، می‌تواند بابت فروش خوب «وونکا» برای خود جشن بگیرد! «آکوامن و قلمرو گمشده» این کمپانی با بازی جیسن موموآ با فروشی نزدیک ۲۰ میلیون دلار در ردیف دوم جدول گیشه نشست تا فروش ۱۰ روز اول خود را به رقم ناامیدکننده ۷۸ میلیون دلار برساند. این اکشن ابرقهرمانانه با هزینه بسیار بالایی تهیه شده و عدم همراهی تماشاگران با آن، به معنی آن است که مدیران برادران وارنر باید در سیستم‌های کلی تولید محصولات کمیک استریپی خود تجدیدنظری کلی کنند.

انیمیشن کمدی اکشن و خانوادگی «مهاجرت» با فروش ۱۷ میلیون دلاری خود، ردیف سوم جدول گیشه را به خود اختصاص داد تا فروش ۱۰ روزه خود را به رقم مقبول ۵۴ میلیون دلار برساند. در ردیف چهارم جدول گیشه، محصول تازه کمپانی دریم ورکز «رنگ ارغوانی» با فروشی ۱۳ میلیون دلاری قرار گرفت. این فیلم نسخه دوباره سازی فیلمی به همین نام ساخته استیون اسپیلبرگ است که در دهه هشتاد میلادی اکران عمومی شده بود. داستان فیلم درباره تضادهایی است که بین یک خانواده سیاه پوست آمریکایی در چند دهه قبل وجود دارد. اوپرا وینفری یکی از بازیگران محوری نسخه اصلی، یکی از تهیه‌کنندگان نسخه تازه است.

دو فیلم جدید دیگر جدول گیشه نمایش، درام اجتماعی جدید جرج کلونی «پسرها در قایق» و درام ورزشی پرسروصدای «فراری» مایکل مان هستند که با افتتاحیه‌هایی ۱۳ و ۴ میلیون دلاری، ردیف‌های ششم و هشتم جدول را از آن خود کردند. تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به رقم‌های فروش فیلم‌ها در تعطیلات آخر هفته، آن را متناسب با حال و هوای ژانویه و جشن‌های آغاز سال جدید میلادی نمی‌دانند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها