به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۴۹۲۸۰

ماهواره‌های جدید استارلینک در مدار قرار گرفتند

ماهواره‌های جدید استارلینک در مدار قرار گرفتند
گروه علمی:یک موشک «فالکون ۹» شرکت «اسپیس‌ایکس» روز هفتم ژانویه، ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک» را به مدار زمین برد.به گزارش ایسنا،شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) را روز یکشنبه هفتم ژانویه به مدار زمین پرتاب کرد.

یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) حامل ماهواره‌های استارلینک در ساعت ۵:۳۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا بلند شد. اولین مرحله فالکون ۹ همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آورد.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این شانزدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود.در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل کردن ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا حدود ۶۵.۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.این سومین پرتاب مداری در سال ۲۰۲۴ برای اسپیس‌ایکس بود و بسیاری از پرتاب‌های دیگر نیز در آینده انجام خواهند شد. نمایندگان اسپیس‌ایکس گفته‌اند که این شرکت قصد دارد ۱۴۴ ماموریت را در سال جاری پرتاب کند و رکورد ۹۸ ماموریت خود را که در سال ۲۰۲۳ ثبت شده است، بشکند.
برچسب ها: استارلینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها