به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۵۰۴۸۸

استعفای جان کری برای كمك به بایدن

استعفای جان کری برای كمك به بایدن
گروه بین الملل: جان کری تنها تا بهار به عنوان نماینده آمریکا در امور محیط زیست فعالیت خواهد کرد و سپس از سمت خود استعفا می‌دهد تا بە کمپین انتخاباتی جو بایدن از طریق برجستەکردن موفقیت‌های او در راه مبارزه با گرمایش زمین کمک کند.
زمانی کە بایدن در سال ٢٠٢١ بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا تکیه زد، برای اولین‌بار در تاریخ ایالات متحده امور محیط زیست و تغییرات اقلیمی را به شورای امنیت ملی برد و برایش مسئول تعیین کرد. او در انتخابی کە برای خیلی‌ها غیر منتظره بود، یکی از کهنەکارترین دیپلمات‌های ایالات متحده را برای این مسئولیت انتخاب کرد و او کسی نبود جز جان کری کە در آن زمان ۷۶ سال داشت.
حال جو بایدن ٨١ ساله یکبار دیگر پا به رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گذاشتە و قصد اسباب‌کشی از کاخ سفید را ندارد. به نظر می‌رسد کە او بە کمک کری نیاز دارد، دیپلماتی کە اکنون ٨٠ سال سن دارد.
سه رسانه آمریکایی "اکسیوس"، "نیویورک تایمز" و "واشنگتن پست" به نقل منابعی گزارش دادەاند کە جان کری تنها تا بهار به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور محیط زیست و تغییرات اقلیمی فعالیت خواهد کرد و سپس از مفام خود استعفا می‌دهد.گفتە می‌شود کە جان کری می‌خواهد "موفقیت‌های بایدن" در راه مبارزه با گرمایش زمین و مسائل اقلیمی را در زمان فعالیت کمپین مبارزات انتخاباتی برجستە کند. امری کە در سال‌های گذشتە بە خصوص جوانان آمریکایی بە آن توجه بیشتری نشان دادەاند.
جان کری معتقد است که انتخاب مجدد بایدن برای پیشرفت مسائل و پروژەهای مربوط به آب و هوا در ایالات متحده و سراسر جهان مهم است.
جان کری در دورە ریاست‌جمهوری باراک ا‌وباما وزیر امور خارجه بود و در به نتیجه ‌رسیدن مذاکرات ۵+۱ بر سر توافق هستەای با ایران کە به برجام موسوم است، نقشی محوری داشت.


 
برچسب ها: جان کری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها