به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۵۰۷۶۷

پیروزی مهم ترامپ در انتخابات مقدماتی

پیروزی مهم ترامپ در انتخابات مقدماتی
گروه بین الملل: دونالد ترامپ که در چند پرونده قضایی با چالش‌های حقوقی دادستان‌های آمریکا مواجه است، با پیروزی مهم در آیووا برتری خود را به دیگر نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ نشان داد.
ترامپ، پیروزی ترامپ در سراسر آمریکا در کانون توجه قرار گرفت و نیکی هیلی و ران دسنتیس، دو رقیبش در حزب جمهوری‌خواه تلاش می‌کنند در رتبه دوم انتخابات آیووا قرار گیرند.
ترامپ که در چند پرونده قضایی با چالش‌های حقوقی دادستان‌های آمریکا مواجه است، با پیروزی مهم در آیووا برتری خود را به دیگر نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ نشان داد.
 با فاصله‌ای زیاد از برنده انتخابات، ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
بر خلاف اکثر ایالت‌های آمریکا، رای‌گیری در آیووا در انجمن‌ها و مجامع حزبی انجام می‌شود و بیش از ۱۶۰۰ مدرسه و محل همایش در شهرهای این ایالت به این کار اختصاص یافته است.
دور بعدی انتخابات هشت روز دیگر در ایالت نیوهمپشایر برگزار خواهد شد و این رای‌گیری طی ماه‌های آینده در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا ادامه خواهد یافت.
بر اساس نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در سراسر آمریکا است.
در ماه‌های اخیر اقداماتی در چند ایالت برای حایز شرایط ندانستن او در رای‌گیری این ایالت‌ها انجام شد و سرانجام این پرونده در اختیار دیوان عالی آمریکا قرار گرفت.
رئیس جمهور پیشین آمریکا با چندین پرونده‌ در دادگاه‌های فدرال و ایالت جورجیا در ارتباط با اتهاماتی از قبیل «تلاش برای تغییر نتایج انتخابات» و «نگهداری اسنادی طبقه‌بندی شده» روبه‌رو است.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها