به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۵۱۴۳۵

سزار افتخاری برای کریستوفر نولان

سزار افتخاری برای کریستوفر نولان
گروه فرهنگی: کریستوفر نولان کارگردان «اوپنهایمر» و انیس ژاوی بازیگر فرانسوی جایزه سزار افتخاری ۲۰۲۴ را دریافت خواهند کرد. کریستوفر نولان که جدیدترین فیلمش «اوپنهایمر» به تازگی برنده ۵ جایزه گلدن گلوب شده، همراه انیس ژاوی، بازیگر، فیلمنامه نویس و فیلمساز محبوب فرانسوی، در چهل و نهمین دوره جوایز سزار، جایزه سزار افتخاری را دریافت خواهد کرد.

این جایزه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) به برندگان امسال اهدا می‌شود.از سوی مسؤولان جوایز سزار اعلام شد: کریستوفر نولان استاد میزانسن است و می‌تواند محدودیت‌های برتری سینمایی را بازتعریف کند و ما را به فراسوی مرزهای مکان و زمان سوق دهد.

در همین حال ژاوی با ژان پیر باکری فقید به مدت بیش از سه دهه یک گروه ۲ نفره تشکیل داد و در ساخت شماری از فیلم‌ها که هم فیلم‌های موفق از نظر منتقدان و هم تجاری بودند، همکاری کرد. «طعم دیگران» از جمله این فیلم‌ها بود که برنده ۲ جایزه سزار و نامزد بهترین اسکار خارجی زبان سال ۲۰۰۱ شد.

همچنین فیلم «به من نگاه کن» که سال ۲۰۰۴ در بخش رقابتی کن حضور داشت هم از جمله این فیلم ها است. وی همچنین یک حرفه انفرادی موفق داشته که بازی در سریال محبوب «یک تراپی» و فیلم‌هایی از جمله «زندگی مادرم» که در جشنواره آنگولم جایزه گرفت و «پسر یهودی خوب» نوئه دبره که به تازگی برای توزیع در آمریکا خریداری شده، از جمله آنها است.

کارنامه ژاوی و باکری همچنین شامل جوایز سزار برای فیلمنامه‌های «سیگار کشیدن/ سیگار ممنوع» اثر آلن رنه و «شباهت خانوادگی» به کارگردانی سدریک کلاپیش بود. ژاوی سال ۱۹۹۸ برای بازی در فیلم «ما آهنگ را می‌شناسیم» به کارگردانی رنه برنده جایزه سزار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.ژاوی ۵۹ ساله که به خاطر روحیه تند و شوخ طبعی‌اش مشهور است، تنها هنرمند زنی است که در مجموع با کسب ۶ جایزه سزار، بیشترین جوایز سزار را از آن خود کرده است.دیوید فینچر، کیت بلانشت و رابرت ردفورد از جمله دریافت‌کنندگان سزار افتخاری در سال‌های اخیر هستند. چهل و نهمین مراسم اهدای جوایز سزار نامزدهایش را ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) معرفی خواهد کرد.
مرجع : مهر
برچسب ها: کریستوفر نولان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها