به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۱۳۶

بهترین مشاغل جهان در سال‌های پیش‌رو!

بهترین مشاغل جهان در سال‌های پیش‌رو!
گروه اقتصادی: در قرن‌های گذشته، تکلیف انتخاب شغل برای هر نفر مشخص بود؛ ادامه‌ شغل آبا و اجدادی.! یعنی اگر پدر من کشاورز بود من هم کشاورز می‌شدم و اگر در تیزکردن چاقو مهارت داشت، من هم کارگاه یا مغازه خدمات چاقو راه می‌انداختم.
 
به گزارش همشهری آنلاین،تا این‌که به فراخور صنعتی ‌شدن جهان، مشاغل فراوانی ایجاد شد و جوانان جویای کار می‌دانستند برای رسیدن به آن مشاغل، از چه راه‌هایی باید عبور کنند و چه مهارت‌هایی را باید بیاموزند. اما چالش این روزهای جهان با رشد برق‌آسای علم و فناوری این است که کسی نمی‌داند تا سال بعد چه مشاغلی که حتی تا سال‌ها پردرآمد هم بودند، اصلاً باقی خواهند ماند و چه راه‌های جدیدی برای درآمدزایی ایجاد خواهند شد.

حالا انتخاب مسیر برای رسیدن به آنها که پیشکش.در این‌جا می‌خواهیم براساس آمار و ارقام مشاغل پررونق جهان را در سال میلادی جدید بررسی کنیم؛ اطلاعاتی که حتماً در کشور ما هم قابل تعمیم است.

پرستار
افزایش سن جمعیت جهان و فراگیری بیماری‌های مزمن، خدمات حوزه سلامت را به شغلی پردرآمد تبدیل کرده است؛ کاری فداکارانه و سخت که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده پردرآمدتر هم شود. اما در مراکز درمانی، بیش از پزشکان این پرستاران هستند که با تخصص‌های میانی، می‌توانند به داد بیماران برسند. البته این شغل از نظر جسمی، عاطفی و استرس بسیار سخت است؛ اما پیش‌بینی می‌شود در سال میلادی ۲۰۲۴، بیشترین موقعیت شغلی را در مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲، تنها در کشور آمریکا، این شغل بیش از ۴۰درصد رشد داشته باشد.

مدیر مالی
در سال‌های‌ آینده، حتی برای جزئی‌ترین دخل و خرج‌ها هم باید برنامه داشت و هر شغلی، به مدیرانی احتیاج دارد که بتوانند با آگاهی از مقررات مالی و میزان سود و زیان یک بنگاه اقتصادی، به کمک مدیران شرکت‌ها بشتابند تا بهترین تصمیم‌های اقتصادی گرفته شود. پیش‌بینی می‌شود تنها ۴/۱درصد از کارشناسان این حوزه، شغلی مناسب پیدا نکنند.

کارشناسان نرم‌افزار
هوش مصنوعی، ابرکامپیوترها و دنیای فناوری به زبانی مجهزند که تنها کارشناسان نرم‌افزار آن را می‌فهمند. در مشاغلی که در سال‌های آینده به حوزه فناوری مربوط است، مهندسان نرم‌افزار بیشترین درآمد را در جهان خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود این شغل نیز بیش از ۲۵درصد رشد داشته باشد.

کارشناس امنیت اطلاعات
در دنیایی که شرکت‌های کوچک و بزرگ، محرمانه‌ترین اطلاعات خود را در فضای مجازی ذخیره می‌کنند، به کارشناسانی که بتوانند از افشای این اطلاعات جلوگیری کنند نیاز مبرمی وجود دارد. برای این شغل به‌طور متوسط در سال، ۱۱۲هزار دلار درآمد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: شغل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها