به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۵۴۳۶۱

نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان مشارکت داشت

نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان مشارکت داشت
گروه سیاسی: وزیر کشور با بیان اینکه تا زمانی که کشور وارد فضای کامل انتخاباتی نشده است نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان مشارکت داشت، گفت: اما نظرسنجی‌ها از روند رو به رشد در این زمینه حکایت دارد که امیدواریم تا روز انتخابات استمرار یابد.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی،با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: انتخابات مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که قرار است با شکل گیری مجلس جدید ریل‌گذاری جدیدی در کشور صورت گرفته و برنامه حرکت کشور برای چهار سال پیش رو مشخص شود.
وی از آماده سازی کامل بستر اجرایی انتخابات در کشور خبر داد و افزود: تمام شرایط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه مهیا شده و تعیین شعب و آموزش نیرو‌ها و عوامل اجرایی انجام شده است.
 در این دوره ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور خواهیم داشت که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار هستند. خوشبختانه با تلاش تمام استانداران و سایر دست اندرکاران همه چیز برای برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور مهیا است.
وزیر کشور در خصوص رقابتی بودن این دوره انتخابات، گفت: شورای محترم نگهبان بیش از ۱۴ هزار داوطلب را برای شرکت در این دوره انتخابات تایید کرده که نویدبخش یک انتخابات رقابتی و پرشور در یازدهم اسفند ماه است و زمینه یک رقابت خوب شکل گرفته است.
وزیر کشور در خصوص برآورد‌های صورت گرفته در خصوص میزان مشارکت در این دوره انتخابات گفت: هنوز برای صحبت در خصوص میزان مشارکت زود است، چرا که هنوز کاملا وارد فضای انتخاباتی نشده‌ایم، اما نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان از روند صعودی مشارکت می‌دهد.
وی افزود: نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد میزان مشارکت رو به افزایش است و امیدواریم همین روند تا روز انتخابات ادامه پیدا کند.وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها باید برنامه‌هایشان را تبلیغ کنند، گفت: هیچ کاندیدایی مجاز به تخریب کاندیدای دیگر نیست و با این موارد برخورد می‌شود.
وحیدی گفت: در این دوره با ابتکار صدا و سیما ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغ کاندیدا‌ها ایجاد و بستر خوبی برای معرفی کاندیدا‌ها فراهم شده است.
وزیر کشور نسبت به جانبداری و دخالت مدیران دستگاه‌های اجرایی در انتخابات هم هشدار داد و افزود: هیچ مدیری مجاز به جانبداری در انتخابات نیست و هر موردی گزارش شود، برخورد خواهیم کرد.
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها