به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۰۱۷۷

بایدن: رنج فلسطینیان در ذهن روزه‌گیران است

بایدن: رنج فلسطینیان در ذهن روزه‌گیران است
گروه بین الملل: همزمان با آغاز ماه رمضان در شماری از کشورهای اسلامی، رئیس جمهور آمریکا در پیامی اعلام کرد ماه رمضان امسال هنگامی فرا رسیده که «جنگ غزه رنج وحشتناکی بر فلسطینیان تحمیل کرده است».
جو بایدن در پیام خود با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند «که بیشتر آنها غیرنظامیان و از جمله هزاران کودک هستند»، نوشت: در روزها و هفته‌های آینده همزمان با اینکه مسلمانان جهان برای افطار گرد هم می‌آیند، بیش از هر چیزی، رنج فلسطینی‌ها در ذهن بسیاری از آنها است.
 بایدن همچنین تصریح کرد که ایالات متحده به رهبری تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های امدادی بیشتر به غزه از طریق زمین، هوا و دریا ادامه خواهد داد.
او در عین حال بر تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس موقت به مدت دست‌کم شش هفته تاکید کرد و «تنها راه به سوی صلح پایدار» را تشکیل دو کشور مستقل دانست.
رئیس جمهور آمریکا در پیام خود همچنین با اشاره به «ظهور وحشتناک نفرت و خشونت علیه مسلمانان آمریکایی» هشدار داد: «اسلام‌هراسی مطلقا جایی در ایالات متحده ندارد».

آغاز رمضان در کشورهای اسلامی
عربستان سعودی و شماری از کشورهای اسلامی روز دوشنبه ۲۱ اسفند را به عنوان نخستین روز ماه رمضان اعلام کردند.
ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، در پیام خود به مناسبت آغاز ماه رمضان مشخصا به به جنگ غزه اشاره کرد و از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود در «توقف این جنایات وحشیانه و ارائه ایمن کمک‌های بشردوستانه» عمل کند.پس از عربستان سعودی شمار دیگری از کشورها از جمله اکثر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و همچنین عراق، سوریه و مصر روز دوشنبه را آغاز ماه رمضان اعلام کردند.
گروه طالبان نیز با تغییر نظر قبلی خود اعلام کرد که دوشنبه آغاز ماه رمضان در افغانستان است.
در همین حال رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که شامگاه یکشنبه پلیس این کشور با گروهی از مسلمان‌ها که به مناسبت نخستین شب ماه رمضان قصد ورود به مسجدالاقصی را داشتند درگیر شد.
به گزارش رویترز، هزاران پلیس در خیابان‌های اطراف مسجد الاقصی که انتظار می‌رود طی یک ماه آینده هر روز شاهد ده‌ها هزار نمازگزار باشد مستقر شده‌اند.
مسجد الاقصی یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها نزد مسلمانان است و در منطقه‌ای واقع شده که یهودیان آن را «کوه معبد» می‌خوانند و مقدس‌ترین مکان نزد آنها است.
ماه گذشته ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل که از او به عنوان چهره‌ای تندرو و راست‌گرا یاد می‌شود، خواستار محدودیت‌هایی برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شد؛ با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد تعداد ورودی به الاقصی مشابه سال گذشته خواهد بود.
 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها