به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۰۸۳۰

کاهش تقاضای کفش به طبقه متوسط هم رسید

کاهش تقاضای کفش به طبقه متوسط هم رسید
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه صنف کیف و کفش همدان از سرد بودن بازار این محصولات در آستانه نوروز خبر داد و گفت: آنچه اکنون در بازار کیف و کفش مشاهده می‌شود این است که طبقه متوسط خوب خرید نمی‌کنند.به گزارش ایلنا،احمد گازرانی رئیس اتحادیه صنف کیف و کفش همدان از کاهش تقاضای این محصولات در بازار عید خبر داد و گفت: با وجود اینکه همه عرضه‌کنندگان و فروشندگان کیف و کفش انتظار داشتند در روزهای پایان سال تقاضا برای این کالاها افزایش یابد و بازار گرم‌تر شود اما برخلاف تصور استقبال خوبی از کالاهای عرضه شده در بازار نشده است.
 
وی افزود: کاسبان از یک سو به دلیل سرد نشدن زمستان نتوانستند در این فصل فروش خوبی را رقم بزنند و اجناس زمستانی‌شان در انبارها مانده است و از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته و افزایش قیمت اجناس در سال جاری از تحرک بازار امسال نسبت به سال گذشته کاسته است.گازرانی ادامه داد: با این حال امیدواریم در روزهای آینده و یک هفته پایانی سال خرید مردم افزایش پیدا کند البته با آغاز ماه رمضان تقاضای کیف و کفش به طور معمول اندکی افت می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در میان اقشاری از جامعه که از رفاه بیشتری برخوردار هستند نیز این کاهش قدرت خرید مشاهده می‌شود یا نه گفت: بخش اصلی بازار را طبقه متوسط تشکیل می‌دهند و به طور معمول این طبقه هستند که در ایام نوروز خرید می‌کنند. طبقات مرفه و طبقات ضعیف نقش چندانی در تعیین وضعیت بازار کیف و کفش در ایران ندارند به ویژه طبقات مرفه که ممکن است کیف و کفش خود را لزوما از بازار ایران تامین نکنند بنابراین عملکرد آنها را نمی‌توان معیار وضعیت بازار به شمار آورد. آنچه اکنون در بازار کیف و کفش مشاهده می‌شود این است که طبقه متوسط خوب خرید نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف کیف و کفش همدان اضافه کرد: کاهش تعداد فروش انواع کیف و کفش همزمان با افزایش قیمت کالاها سبب شده هم حاشیه سود کسبه پایین آید و هم از نقدینگی در دست آنها کم شود. کسبه فعال در این صنف در مراجعه به اتحادیه از خرابی بازار گله‌مند هستند و تقاضای چاره‌اندیشی دارند حتی بیشتر آنها به دنبال این هستند که بتوانند در این ایام وام بگیرند تا تعهدات مالی خود را در روزهای پایانی سال انجام دهند و دستمزد کارکنان خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز دیگر به بدترین حالت خود رسیده و سبب شده همه دست به عصا حرکت کنند. بسیاری از کسبه برای اینکه مواد اولیه تولید خود را تامین کنند و با فروش شب عید سود کنند کالاهای سرمایه‌ای خود مانند طلا و خودرو را فروختند اما حالا با فروش نرفتن کالاها در شب عید هم سرمایه خود را از دست داده‌اند و هم به جای سود ضرر کرده‌اند. اقتصاد ما اقتصاد به هم ریخته‌ای است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها