به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۹۶

مسکو به خاک و خون کشیده شد/فیلم

مسکو به خاک و خون کشیده شد/فیلم
گروه فیلم:جزئیات تیراندازی در سالن کنسرت کروکوس توسط خبرنگار اسپوتنیک که در محل حضور داشت منتشر شده است.به گزارش همشهری آنلاین، افراد با لباس شبه نظامی، حداقل ۵ نفر، به طبقه همکف تالار شهر کروکوس حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند. پس از آن به گفته وی، نارنجک یا بمب آتش زا پرتاب کردند که باعث آتش سوزی شد.
 
افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی روی زمین دراز کشیدند، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند.تعداد قربانیان حمله تروریستی در منطقه مسکو به ۱۴۰ نفر افزایش یافته است. اسپوتنیک به نقل از مسئولان روسیه‌ای گزارش داد دست‌کم ۱۴۵ نفر بر اثر حمله تروریستی به یک تالار کنسرت در شهر کراسنوگورسک در استان مسکو زخمی شده‌اند. 

بر اساس اطلاعات اولیه، آتش‌سوزی تالار شهر کروکوس، ممکن است به دنبال رگبار یک مسلسل رخ داده باشد. نوازندگان در جریان تیراندازی آسیبی ندیدند. حدود یک سوم ساختمان در آتش سوخته است، دود سیاه غلیظی از آن خارج می شود. آتش نشانان در حال بیرون آوردن مردم از پشت بام هستند، حدود ۱۰۰ نفر تخلیه شده‌اند.

سقف سازه تالار شهر کروکوس،‌ تقریباً به طور کامل آتش گرفته و ریزش جزئی داشته است. بوی سوختگی را می‌توان در مناطق مجاور احساس کرد. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه یک پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی باز کرد. تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار مسکو تقویت شده است.

تمام رویدادهای عمومی در مسکو و منطقه مسکو لغو شده است. وزیر بهداشت روسیه،‌ شخصا کنترل وضعیت کمک به قربانیان حادثه را بر عهده گرفت. مجموعه تالار شهر کروکوس یک ساختمان هفت طبقه است که یک سالن کنسرت آن دارای گنجایش ۹۵۰۰ نفر است.خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو را بر عهده گرفته است.

تصاویری از حمله داعش به کنسرت کروکوس را ببینید: 
....
....

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها