به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۶۲۶۲۴

اسرائیل هر سلاحی را که خواسته، دریافت نکرد

اسرائیل هر سلاحی را که خواسته، دریافت نکرد
گروه بین الملل: رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:« اسرائیل هر سلاحی را که می‌خواسته، دریافت نکرده است.»
ژنرال چارلز براون، گفت:«بخشی از دلیل تحویل ندادن سلاح‌های درخواست‌شده این بود که این تسلیحات می‌توانند بر آمادگی ارتش آمریکا تأثیر بگذارند و محدودیت‌هایی در ظرفیت وجود دارد.»
واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل، متحد دیرینه خود می‌کند، با این همه در پی تداوم جنگ غزه، برخی از دموکرات‌ها و گروه‌های عرب آمریکایی از حمایت مستمر دولت بایدن از اسرائیل انتقاد کرده‌اند. آنها می‌گویند ادامه این کمک‌های نظامی به اسرائیل باعث ایجاد حس معافیت از مجازات می‌شود.
رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده افزود: «دلیل دیگر این است که اسرائیل چیزهایی را خواسته‌ که ما یا ظرفیت ارائه آن را نداریم یا نمی‌خواهیم در حال حاضر آنها را ارائه کنیم.»
پس از این اظهارات، سخنگوی براون ساعاتی بعد گفت که سخنان ژنرال براون به «یک رویه استاندارد قبل از ارائه کمک نظامی به هر یک از متحدان و شرکای ایالات متحده» اشاره دارد.
سرهنگ جرئال دورسی در بیانیه‌ای گفت: «ما ذخایر آمریکا و هرگونه تأثیر احتمالی بر آمادگی خود برای تعیین توانایی‌هایمان برای ارائه کمک‌های درخواستی را ارزیابی می‌کنیم.»
دورسی افزود: «هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده وجود صورت نگرفته است. ایالات متحده به ارائه کمک های امنیتی به متحدش اسرائیل ادامه می‌دهد زیرا آنها از خود در برابر حماس دفاع می‌کنند.»
ادامه جنگ غزه، احتمال حمله زمینی اسرائیل به رفح و وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش‌بس فوری در غزه از سوی آمریکا، باعث تنش در روابط دو کشور شده است.
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اوایل این هفته دوبار با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در واشینگتن دیدار کرد. پنتاگون پس از این دیدارها گفت که دو طرف درباره کمک‌های نظامی و امنیتی به اسرائیل صحبت کرده‌اند.
همچنین بار دیگر قرار شده است هیات بلندپایه‌ای از مقام‌های اسرائیلی برای بحث درباره عملیات نظامی در رفح به آمریکا سفر کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به رای ممتنع آمریکا در شورای امنیت، سفر این هیات را لغو کرد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها