به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۴۶۱۸۶۰

پیشرفت در مذاکرات اسرائیل و عربستان 

پیشرفت در مذاکرات اسرائیل و عربستان 
گروه بین الملل: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که مسیر عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی که به دلیل جنگ جاری در غزه به تعویق افتاده بود، پیشرفت‌های خوبی داشته است.
 بلینکن پس از پایان دیدارش از عربستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی درقاهره گفت٬ «گفت‌وگوی بسیار خوبی» با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه این کشور داشته‌است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی ۲۹ دی ماه نیز در حاشیه اجلاس داووس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی به ان‌بی‌سی نیوز گفته بود که «عربستان سعودی آماده است تا برای برقراری روابط دیپلماتیک عادی با اسرائیل حرکت کند.»
آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه حماس، تلاش دیپلماتیک چندین ساله ایالات متحده برای بهبود روابط بین اسرائیل و همسایگان عرب خود از جمله عربستان سعودی را به تاخیر انداخت.
آنتونی بلینکن قرار است روز جمعه به اسرائیل سفر کند تا درباره آینده جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها با بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل گفتوگو کند .
یک مقام ارشد اسرائیلی که نامش فاش نشده است به کانال ۱۲ اسرائیل گفت که در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌است. بنابر این گزارش، آمریکا، میانجیگران مصر و قطر را برای تسریع در مذاکرات تحت فشار قرار داده‌است.در همین زمینه، یک مقام ایالات متحده می‌گوید واشینگتن پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل را ، برای رای گیری شورای امنیت ارائه خواهد کرد.این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه و معامله گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها