به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۶۲۶۹۰

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل
گروه بین الملل:دیوان بین‌المللی دادگستری به اتفاق آرا به اسرائیل که توسط آفریقای جنوبی متهم به نسل‌کشی در غزه است، دستور داد تا تمام اقدامات لازم و مؤثر را برای اطمینان از تأمین مواد غذایی اولیه برای جمعیت فلسطینی این منطقه و توقف گسترش قحطی انجام دهد.
 این دستور ، در حالی صادر شد که نیروهای اسرائیلی و افراد مسلح فلسطینی در نبردی نزدیک در اطراف بیمارستان الشفا غزه درگیر شدند.
سازمان ملل گزارش داده است که صد درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در سطوح شدید ناامنی غذایی قرار دارند.
به گفته سازمان ملل و گروه‌های امدادرسان بین‌المللی، محدودیت‌های نظامی اسرائیل، خصومت‌های مداوم و برهم زدن نظم عمومی مانع ارسال کمک‌ها شده است.
در حکم قانونی الزام‌آور خود، دیوان بین‌المللی به اسرائیل گفته است که «تمام تدابیر لازم و مؤثر را اتخاذ کند تا بدون تأخیر و در همکاری کامل با سازمان ملل» خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز فوری مردم غزه، ازجمله غذا، آب، سوخت و تجهیزات پزشکی به آنها برسد.
این دادگاه جهانی همچنین به اسرائیل دستور داد فوراً اطمینان حاصل کند که «نظامیانش مرتکب اقداماتی نمی‌شوند که نقض حقوق فلسطینیان در غزه به‌عنوان یک گروه حمایت‌شده تحت کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی به‌ شمار آید.»در دستور این دیوان بین‌المللی آمده است: «دادگاه مشاهده می‌کند که فلسطینیان در غزه دیگر با خطر قحطی... مواجه نیستند، بلکه قحطی در حال وقوع است.»
دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل گفت تا یک ماه دیگر دربارهٔ اجرای این دستورها به این دادگاه گزارش دهد.
این دستور جدید دادگاه توسط آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از پرونده جاری این کشور که اسرائیل را به «نسل‌کشی دولتی در غزه» متهم می‌کند، درخواست شده بود.
اسرائیل گفته است که تلاش می‌کند تا دسترسی گروه‌های بشردوستانه به غزه را از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی گسترش دهد.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها