به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۶۲۷۰۲
یک تصمیم بحث‌برانگیز: داغ‌ترین نبرد پیش از پاریس

جنجالی‌ترین روزهای کشتی در پیش است!

جنجالی‌ترین روزهای کشتی در پیش است!
گروه ورزشی: حسن یزدانی را بدون شک می‌توان مهمترین ورزشکار یک دهه اخیر ورزش ایران دانست. این کشتی گیر جویباری که از مسابقات جهانی 2015 آمریکا خودش را به جامعه ورزش ایران و کشتی جهان نشان داد، 9 سال متوالی به مدال آوری خود در سطح جهان و المپیک تداوم بخشید.
یزدانی كه به محبوبیتی بی نظیر در میان مردم دست یافته با وجود شکست‌های متوالی مقابل دیوید تیلور هنوز امید بزرگ کاروان ایران برای کسب مدال است. او در المپیک قبلی برای تکراری طلای ریو مسابقه‌ای کاملا تاکتیکی را پیش برد اما یک غفلت مدال خوشرنگ طلا را از او گرفت. او سال بعد (2021) با انگیزه‌ای بالا تیلور را با اقتدار شکست داد اما دو مرتبه دیگر و در دو فینال دیگر به حریف آمریکایی باخت درحالیکه نبرد این دو به مهمترین نمایش سالیانه کشتی بدل شده است. 
2005216
حالا و در سال المپیک حسن یزدانی با کتفی که جراحی حساسی روی آن انجام داده، کنار آمده و در لپو صحرا و در سکوت با فیزیوتراپی و تمرینات مداوم خود را برای پاریس 2024 آماده می‌کند. او روزی هشت ساعت مشغول تمرین است و آماده برای حضور در اردو.
در عین حال  چالش عجیبی هم در اولین روزهای سال جدید برای او به وجود آمده. به نظر می‌رسد کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی بدشان نمی‌آید که حسن یزدانی را قبل از اعزام به المپیک یک محک جدی بزنند و کامران قاسمپور که مدتی است به 97 کیلوگرم کوچ کرده بود، حالا در نقش آلترناتیو حسن یزدانی ظاهر شده و خودش هم اعلام آمادگی کرده با نظر کادرفنی به 86 کیلوگرم بازگردد.
2005213
شايد شكست دادن جى دن كاس آمريكايى در دو سال متوالى كه سال‌ها برابر ايرانى‌ها شكست ناپذير بود، باعث شده كادرفنى براى شكستن طلسم تيلور هم به كامران قاسمپور فكر كند
پس در شرایطی که همه کشتی دوستان در جهان و حتی اتحادیه جهانی کشتی انتظار یک نبرد بزرگ دیگر بین حسن یزدانی و دیوید تیلور را در فینال المپیک 2024 پاریس می‌کشند، در داخل کشور اتفاقات دیگری در حال رقم خوردن است. شاید حتی دیوید تیلور هم از شنیدن این خبر که قرار باشد کشتی گیری به جز حسن یزدانی از ایران در المپیک مقابلش بایستد، غافلگیر شود؛ اگرچه این موضوع فعلا فقط در حد حدس و گمان است. مهمتر اینکه حضور کامران قاسمپور در 86 کیلوگرم بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و گزینه بعدی در این وزن بعد از حسن یزدانی، هادی وفایی پور به حساب می‌آید. فدراسیون اما با این توجیه که در وزن بالاتر المپیکی کشتی‌گیرانی هستند که می‌شود به آنها اتکا کرد، کامران را تشویق کرده با کم کردن وزن خود را آماده رقابت با رفیق این سال‌هایش کند. 
در این شرایط این روزها پرمدال‌ترین کشتی گیر تاریخ ایران که می‌تواند با مدال طلای پاریس 2024 خود را تبدیل به پرافتخارترین المپین ایرانی تاریخ هم کند، زیر نظر مربی سازنده خود یعنی همت مسلمی تمرین می‌کند و از مصاحبه‌ها مشخص است که جرقه‌ای خورده و احتمال بلند شدن شعله‌ای هست. 
2005215
چند هفته قبل از پايان سال بود كه حسن يزدانى و كامران قاسمپور به عنوان هم تيمى در جام باشگاه‌های جهان حاضر بودند، اگرچه هیچ کدام روی تشک نرفتند
همه اینها در شرایطی است که کمتر از 4 ماه تا المپیک پاریس باقی مانده و با وجود اینکه در 86 کیلوگرم ایران سهمیه خود را توسط حسن یزدانی کسب کرده، اما شاید فدراسیون بدش نیاید برای کسب طلا کامران را به دل نبرد با تیلور بفرستد.
از حسن یزدانی که صدایی در نمی‌آید اما با اولین خبر رسمی مبنی بر قطعیت این تصمیم، شاهد واکنش او یا اطرافیانش خواهیم بود. به هرحال حسن هم یک مهره قابل اعتنا در کشتی جهان است و همین کار را برای هر تصمیمی دشوارتر می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها