به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۶:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۶۵۸۷

آخرين اخبار از جام جهانی برزیل

گروه ورزشی: رونالدو، ستاره سابق برزيلي به تمجيد از كاستاريكا پرداخت.
رونالدوى برزيلى: كاستاريكا يك شگفتى فوق العاده است
به گزارش Eurosport،‌رونالدو در گفت:"من از عملكرد كاستاريكا واقعا متعجب هستم،‌ براي من صعود آنها به عنوان تيم اول گروه مدعيان، بسيار غيرمنتظره بود. آنها با طراوت خاصي بازي مي كنند كه بسيار عالي ست و اين شادابي و شگفتي همان چيزي است كه ما در جام جهاني خواستار آن هستيم. اين تيم يك شگفتي فوق العاده در اين جاماست."

او در ادامه گفت:"البته من معتقد نيستم كه آنها بتوانند بازهم به مراحل بالاتر صعود نمايند." كاستاريكا بعد از جام جهاني 1990 براي دومين بار خود را به جمع 16 تيم نهايي رسانده است و در اين مرحله بايد با يونان كه براي اولين بار در اين جمع حضور دارد، ديدار نمايد. اگر كاستاريكا بتواند قهرمان سابق اروپا را از پيش رو بردارد در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف هلند و يا مكزيك خواهد رفت.

حمله كلوزه به ركورد لوتار ماتئوس در جام جهانى
 ميروسلاو كلوزه مى تواند در اين جام جهاني ركوردهاي زيادي را جا به جا نمايد. بر اساس گزارش سايت آلماني Sport1، ميروسلاو كلوزه مهاجم 36 ساله تيم ملي آلمان نه تنها مي تواند با زدن يك گل ديگر ركورد رونالدوي برزيلي در تعداد گل هاي به ثمر رسيده در جام جهاني را از آن خود نمايد، بلكه مي تواند به ركورد لوتار ماتئوس در تعداد بازي هاي انجام داده شده در اين رقابت ها را نيز از آن خود نمايد.

لوتار ماتئوس 53 ساله با انجام 25 بازي در جام جهاني ركوردار است و كلوزه با احتساب دو بازي در جام جهاني 2014، ركورد خود در اين زمينه را به عدد 21 رسانده است، در صورت حضور آلمان در جمع چهار تيم نهايي جام بيستم، كلوزه نيز مي تواند در اين زمينه به ركورد ماتئوس برسد. ركوردداران آلماني بر اساس تعداد بازي هاي جام جهاني به صورت ذيل مي باشند:

1-لوتار ماتئوس با 25 بازي
2- اوه زيلر و ميروسلاو كلوزه با 21 بازي
3-ولفگانگ اوورات، برتي فوگتس و كارل هانتس رومنيگه با 19 بازي
4-فرانتس بكن باوئر با 18 بازي
در زمينه بين المللي نيز ليست بازيكنان ركوردار در تعداد حضور در بازي هاي جام جهاني به صورت ذيل است:
1-لوتار ماتئوس 25 بازي
2-پائولو مالديني ب 23 بازي
3-اووه زيلر، ميروسلاو كلوزه، مارادنا و ولاديسلاو اسمودا (لهستان) با 21 بازي

برزيل نگران حضور داويد لوئيز در ديدار مقابل شيلى
 برزيل ميزبان رقابت ها نگران حضور داويد لوئيز در ديدار مقابل شيلي است. داويد لوئيز در تمرينات روز جمعه دچار آسيب ديدگي از ناحيه كمر شده است و مجبور شد زودتر از ساير اعضاي تيم برزيل، محل تمرين تيم را ترك نمايد و به درمان مشغول شود.  برزيل در اولين ديدار از مرحله يك هشتم نهايي به مصاف شيلي خواهد رفت و هنوز از سوي كادر فني برزيل در خصوص وضعيت مصدوميت داويد لوئيز موضع گيري نشده است. در صورت نرسيدن لوئيز به اين ديدار به احتمال فراوان، دانته جاي او را خواهد گرفت.
مرجع : طرفداری