به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۶۵۹۸۱

افشاگری علیه نبود ایمنی در کمپانی بوئینگ

افشاگری علیه نبود ایمنی در کمپانی بوئینگ
گروه علم و فناوری: سام صالح‌پور، مهندس ایرانی‌الاصل کنترل کیفیت در کمپانی هواپیماسازی بوئینگ، در کنگره آمریکا در انتقاد از «فقدان فرهنگ ایمنی» و احتمال وقوع حوادثی دیگر با هواپیماهای بوئینگ شهادت داد.
 صالح‌پور، در یک کمیته فرعی کنگره آمریکا هشدار داد که اگر کمپانی آمریکایی بوئینگ هر چه سریع‌تر به مسائل مربوط به کیفیت تولیداتش رسیدگی نکند، جان صدها مسافر در خطر خواهد بود.
حوادث متعدد که به‌ویژه در ماه‌های گذشته برای هواپیماهای در حال پرواز کمپانی بوئینگ افتاده و همگی به دلیل انتشار ویدئوهایی توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا دیده شده به‌شدت به اعتبار این کمپانی لطمه زده است.در پی این حوادث که همگی از وجود «بحران ایمنی» در بوئینگ حکایت دارند، این شرکت آمریکایی اوایل فروردین‌ماه جاری اعلام کرد که دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، در چارچوب تغییرات گسترده در هیئت مدیره این شرکت در پایان سال جاری میلادی کناره‌گیری خواهد کرد.
این رخدادها باعث شده که جلسات کمیته کنگره درباره بحران ایمنی در بوئینگ با حضور سام صالح‌پور و چند تن دیگر از مهندسان و مدیران سابق این شرکت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 صالح‌پور که بیش از یک دهه در بوئینگ شاغل بوده ضمن هشدار درباره خطراتی که جان مسافران را تهدید می‌کند بوئینگ را به «آزار و ارعاب» کارمندان خود نیز متهم کرد.
به گفته او، کارمندانی که در این شرکت زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند «نادیده گرفته شده، به حاشیه رانده شده، تهدید شده‌اند،‌ یا بدتر». او همچنین گفت که نگران «خشونت فیزیکی» علیه خود پس از افشاگری درباره بوئینگ است.اداره هوانوردی غیرنظامی آمریکا و سایر نهادهای ناظر در این کشور بازرسی و نظارت بر بوئینگ را افزایش داده و تا زمان شناسایی تمامی نقایض فنی و ایمنی تولید چند مدل هواپیمای این کمپانی را متوقف کرده‌اند.
به گزارش رویترز، برخی از سهام‌داران بوئینگ معتقدند که تغییرات اخیر در سطوح مدیریت بوئینگ برای برطرف کردن نقایص فنی و ایمنی این شرکت که سابقه آن به چندین سال قبل باز می‌گردد کافی نیست.سام صالح‌پور یک روز پیش از جلسه کنگره همچنین خواستار خواباندن تمام جت‌های پهن‌پیکر دریم‌لاینر تولید بوئینگ شده بود. بوئینگ در مقابل اعلام کرده است که جت‌های ۷۸۷ و ۷۷۷ تولید این شرکت مشکل ایمنی ندارند.

 
برچسب ها: بوئینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها