به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۸:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۷۲۵۱۱

تروریسم آشکار روسیه در خارکیف

تروریسم آشکار روسیه در خارکیف
گروه بین الملل: اوکراین اعلام کرد که در حمله روسیه به یک سوپرمارکت در شهر خارکیف، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
اوله سینیهوبوف فرماندار منطقه در تلویزیون ملی اوکراین با بیان این مطلب اضافه کرد که دو بمب هدایت شونده به یک هایپرمارکت در یک منطقه مسکونی در خارکیف برخورد کرده است. این حملات باعث آتش سوزی گسترده‌ای شد که ابرهایی از دود غلیظ و سیاه را در صدها متر دورتر از محل واقعه در هوا پخش کرد. دفتر دادستانی محلی گفته است که چهل و سه نفر در این حملات زخمی شده‌اند و از ۱۲ جان باخته هنوز ۱۰ نفر از افراد شناسایی نشده‌اند.
ایهور ترخوف، شهردار خارکیف نیز گفت که حدود ۱۲۰ نفر در زمان انفجار بمب‌ها در فروشگاه حضور داشته‌اند. او در ادامه با اشاره به اینکه این حمله به صورت هدف‌دار مرکز خرید را مورد اصابت قرار داده تاکید کرد که چنین اقدامی «تروریسم آشکار» است. خبرگزاری رویترز هم گزارش داده که یکی از موشک‌های هدایت‌شونده روسیه به منطقه مسکونی برخورد کرده و پس از آن دهانه‌ای به عمق چند متر در سنگفرش ساختمانی که دارای یک اداره پست، یک سالن زیبایی و یک کافه بوده بر جای گذاشته است. کارگران اورژانس کمک کردند تا افراد ساکن ساختمان‌های مجاور از محل حادثه خارج شوند و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که صورت برخی از افراد خونی بوده است.ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین هم در تلگرام گفت که ۱۶ نفر پس از این حملات همچنان مفقود هستند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. 
آندری کودینوف، مدیر این مرکز خرید حومه شهر، به رسانه‌های محلی گفته است که این فروشگاه مملو از خریدارانی بوده که برای کلبه‌های تابستانی خود مشغول خرید بوده‌اند. 
 ولودیمیر زلنسکی ضمن محکوم کردن این حمله روسیه از متحدین اوکراین خواست که در تقویت دفاع هوایی این کشور به کی‌یف کمک کنند. رئيس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی شبانه خود، این حمله را «نمونه دیگری از جنون روسیه» دانست و تاکید کرد که هیچ راهی برای توصیف آن وجود ندارد.امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه هم در پیامی در توییتر حمله روسیه به یک فروشگاه را «غیرقابل قبول» خواند. هفته گذشته پس از هجوم نیروهای روسی به آن سوی مرز و گشودن جبهه جدیدی در شمال شهر، حملات به خارکیف افزایش یافته است. روسیه در طول جنگ خارکیف را بمباران کرده و پیشتر در سال ۲۰۲۲ هرچند نتوانست این شهر را تصرف کند اما موفق شد خود را به حومه آن برساند. مسکو هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را رد می‌کند اما در طول تهاجم ۲۷ ماهه این کشور به اوکراین تاکنون هزاران شهروند غیرنظامی اوکراین کشته و زخمی شده‌اند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها