به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۷۲۷۱۹

آنچلوتی: استرس کشنده‌ای برای فینال دارم

آنچلوتی: استرس کشنده‌ای برای فینال دارم
گروه ورزشی:کارلو آنچلوتی از استرس خود برای بازی فینال در روز بازی خبر داد و اینکه همیشه قبل از بازی‌های بزرگ به چنین وضعیتی دچار می‌شود.به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شنبه شب در بازی برابر بتیس آخرین بازی لالیگای خود را انجام داد و فصل در لیگ داخلی برای این تیم رسما به پایان رسید. رئال برابر بتیس بدون گل متوقف شد ولی پیش از این قهرمانی خود را قطعی کرده بود.

رئال حالا خود را مهیای بزرگترین و حساس‌ترین بازی فصل یعنی فینال لیگ قهرمانان برابر دورتموند می‌کند که شنبه بعد برگزار خواهد شد.کارلو آنچلوتی امروز در نشستی خبری حاضر شد و در مورد بازی فینال لیگ قهرمانان گفت: «دو تیم برتر به بازی نهایی رسیده‌اند در حالی که تیم های دیگر این بازی را از تلویزیون تماشا خواهند کرد. با تمام هیجان ممکن که برای یک فینال نیاز است، منتظر این بازی هستیم. هفته را خوب شروع کرده‌ایم و تیم را با اعتماد به نفس و همه فاکتورهای مثبت می‌بینم. این هفته‌ای است برای لذت بردن به در نظر گرفتن اتفاقاتی که قرار است در فینال رخ دهد. تا روز جمعه از آن لذت خواهیم برد.»

اشتیاق به قهرمانی تیم: «ما فکر نمی‌کنیم که شانس اول قهرمانی هستیم بلکه باید مقابل تیمی بازی کنیم که لیاقت حضور در این بازی را داشته و آن را ثابت کرد. دورتموند تیمی بزرگ و باکیفیت است و ما این را می‌دانیم. مثل هر فینال دیگری برای پیروزی باید رنج کشید.»

تفاوت این فینال با اولین فینال کارلتو در لیگ قهرمانان: «این مهم‌ترین بازی فصل برای همه است. حس من مثل اولین فینالم است. این نهمین فینالم خواهد بود اگر فینال‌هایم را به عنوان بازیکن نیز در نظر بگیرم. این هفته هم تفاوتی با هفته‌های منتهی به فینال‌های قبلی ندارد. باید خوشحال باشیم تا زمانی که اضطراب بازی از راه می‌رسد. ترجیح می‌دهم تا قبل از رسیدن نگرانی برای بازی، تا می‌توانیم از تمرین و حس حضور در فینال لذت ببریم.»

استرس فینال: «استرسی طاقت فرسا بعد از ظهر شنبه می‌آید و کاملا طبیعی است. این استرس در هر بازی به سراغ من می‌آید و من قبلاً تجربه‌اش را دارم. بازیکنان من در فرم یک قهرمان هستند و اعتماد به نفس زیادی به من می‌دهند.»

نظر شما در مورد بروسیا دورتموند؟ «نگرش و تعهد بالایی در این تیم می‌بینم. آنها تغییر نسل خوبی داشته‌اند و تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه دارند. در مقابل پاری سن ژرمن از سبک مبارزه آنها برای رسیدن به فینال شگفت‌زده شدم. این چیزی است که ما را بیشتر از همه در مورد دورتموند نگرانمان می‌کند.»

روال غلبه بر ترس: «ما یک هفته فرصت داریم تا برای این بازی آماده شویم. قرار است روی کارهای تهاجمی و تدافعی تمرکز کنیم و مهمترین چیز این است که ایده‌های روشنی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهیم داشته باشیم. اطلاعات واضح به بازیکنانم بدهم تا زمانی که روز بازی می‌رسد، همه دقیقا بدانند چه کاری باید انجام دهند و به این ترتیب کمترین نگرانی ممکن را داشته باشیم.»

قرار است چه چیزهایی را در فینال تکرار کنید؟ «هیچ چیز خاصی، من روال خود را دارم و همان‌ها را دنبال می کنم. من کمی خرافاتی هستم زیرا به من آموخته‌اند که اعتقاد نداشتن به آن برای شما بدشانسی می‌آورد. ما می‌دانیم که کار خوبی انجام داده‌ایم و اکنون باید گیلاس روی کیک را بگذاریم.»

رئال و قدرت برتری در فینال‌ها: «پاسخ به این سوال پیچیده و البته ساده است. باشگاه تاریخ خود را در این مسابقات ساخته است. در دهه 50 رئال قهرمانی‌های متوالی در این جام کسب کرد و در واقع این جام با رئال متولد شد. برای همه در رئال این یک جام خاص است.»

کار خاص در مورد ذهنیت تیم: «من روانشناس نیستم، اما در همه این‌ها تجربه دارم. همانطور که گفتم، رابطه شخصی مهمترین چیز است. نه تنها در مورد تکنیک و تاکتیک صحبت می‌کنیم، بلکه در مورد مسائل شخصی نیز حرف می‌زنیم. ما نیاز به یک جو خوب برای داشتن یک مجموعه خوب داریم.»

آردا گولر: «بدیهی است که او می‌تواند در طول بازی بسیار مفید باشد، زیرا او یک شم خوب گلزنی دارد. آردا می‌تواند گزینه‌ای تاثیرگذار در جریان بازی فینال باشد.»

آخرین بازی کروس: «این آخرین بازی کروس است و من امیدوارم که او بتواند دوران حرفه‌ای خود را در رئال مادرید با یک لیگ قهرمانان اروپای دیگر به پایان برساند. در سطح فردی او شایسته آن است، اما دوران حرفه‌ای کروس با یک لیگ قهرمانان بیشتر یا کمتر ارزیابی نخواهد شد.»

گلزنی شما مقابل رئال مادرید با پیراهن میلان در جام باشگاه‌های اروپا: «آیا من به‌خاطر گلزنی به مادرید مدیون کسی هستم؟ نه، من سعی خواهم کرد بهترین کار را برای این باشگاه انجام دهم. این برای من خاص است و نمی‌توانم در مورد همه باشگاه‌های قبلی‌ام همین را بگویم. من از طرفداران رئال مادرید هستم و همان احساساتی را به تیم دارم که هواداران دارند.»

کورتوا-لونین: «تصمیم‌گیری بسیار دشوار است، زیرا هر دوی آنها شایسته آن هستند. همه ویژگی‌های کورتوا را می‌دانند و من وقتی بازی فرا برسد تصمیم می‌گیرم. یکی قرار است بازی کند و دیگری روی نیمکت خواهد بود (می‌خندد). هر دوی آنها به دلایل زیادی مستحق فیکس شدن هستند. لونین فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. امروز تب دارد، اما بهبود می‌یابد. و حالا ما بهترین دروازه‌بان جهان را آماده در اختیار داریم که تیبو کورتواست. من عاشق گوش دادن به بحث‌ها هستم. به شما نمی‌گویم کدام یک بازی خواهد کرد.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها