به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۷۳۴۴

عملکرد دولت در مهار تورم خوب بوده است

گروه اقتصادي:​ نماینده کرمانشاه در مجلس معتقد است دولت در یک سالی که از فعالیتش می گذرد در مهار تورم خوب عمل کرده و طی این مدت شاهد کاهش چند درصدی نرخ تورم بوده ایم.
عملکرد دولت در مهار تورم خوب بوده است
سید سعید حیدری طیب با اشاره به عملکرد دولت یازدهم، مهار تورم و گرانی را از مهمترین اولویت های دولت مطرح و اظهار کرد: دولت در مهار تورم موفقیت های خوبی داشته و توانسته چند درصدی تورم را کاهش دهد. البته باید توجه داشت که کشور هم اکنون در شرایط رکود تورمی است و به همین منظور نیز دولت اخیرا از تعدادی از اقتصاددانان برای ارائه راهکاری برای برون رفت از رکود دعوت کرد.

این نماینده مجلس دولت را در حال تلاش برای عمل به تعهدات و وعده هایی که داده بود دانست و یادآوری کرد: دولت در خصوص شفافیت برنامه های اقتصادی نیز عملکرد خوبی داشت.وی در ادامه از تحویل بودجه سال 1393 در موعد قانونی به عنوان یک اقدام قابل توجه و تقدیر دولت یاد کرد.

به گفته حیدری طیب دولت تا کنون در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اقدامی برای پرداخت سهم بخش تولید و صنعت انجام نداده است که انتظار می رود به این وعده از پیش داده شده عمل کند.نماینده کرمانشاه در مجلس، بیکاری را یکی از مهمترین مشکلات فعلی کشور خواند که دولت قول داده برای حل آن تلاش کند، اما تا کنون برنامه خاصی برای رفع این مشکل نداشته است.

وی افزود: دولت در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه نیز جز در بخش نفت که وزیر نفت تمرکز خود را بر میادین مشترک گذاشته در سایر بخش ها کند عمل کرده است.وی با انتقاد از برخی از عزل و نصب های سیاسی دولت افزود: دولت در برخی از پست های حساس از افرادی استفاده کرده که صلاحیت کافی ندارند.

نماینده کرمانشاه معتقد است دولت نباید اجازه دهد افرادی با شعارهایی غیرمنطقی که در شأن نظام و کشور نیست در پست های حساس کشور فعالیت کنند و تنها به دنبال مقاصد شخصی خود باشند.این نماینده مجلس با اشاره به شرایط سخت دولت و فشار مذاکرات با 1+5، یادآوری کرد: البته ما این شرایط سخت را نادیده نمی گیریم و عقیده داریم دولت بخش قابل توجهی از تمرکز خود را برای حل مشکلات هسته ای ایران و ارتباط با دنیا قرار داده است.

حیدری طیب معتقد است، دولت نباید همه تمرکزش را بر مسائل خارجی بگذارد و از پرداختن به موضوعات داخل کشور غفلت کند.وی با بیان اینکه 1+5 به دنبال زیاده خواهی های خود است و ممکن است نتوانیم با آنها به توافق برسیم، اظهار کرد: اگر دولت در یک سال اخیر توجه خود را بیشتر از توافقات هسته ای به موضوعات داخل و اقتصاد مقاومتی معطوف می کرد، شاهد موفیقت‌های بیشتری بودیم.
مرجع : ايسنا