به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۷۳۹۰

صنعت، مهره بازنده دولت گذشته

گروه اقتصادي: رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اظهار نارضایتی از فرایند بانکی دولت گذشته گفت: ما در دولت گذشته صنعت را باختیم چرا که پرداخت تسهیلات با بهره بانکی 29 درصد به بخش خصوصی نتوانست به تولید و اقتصاد استان رونق بخشد.
صنعت، مهره بازنده دولت گذشته
 حسین پیرموذن در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن از فرایند بانکی دولت گذشته، اظهار نارضایتی کرده و گفت: در طول سه سال گذشته پرداخت تسهیلات با بهره 29 درصد، اقتصاد را به سمت رکود و سقوط پیش برد، بنابراین واحدهای تولیدی با عدم حمایت دولت مواجه شده و صنعت را باختیم. نماینده بخش خصوصی در استان اردبیل، بهره فعلی بانک‌ها در ارائه تسهیلات را 22 درصد عنوان کرد و گفت: بانک‌ها باید تسهیلات خود را با 3 تا 7 درصد کارمزد ارائه دهند. در حالی که با بهره 29 درصد یک وام 200 میلیون تومان که تولید کننده‌ای طی سه سال گذشته گرفته، به یک میلیارد و 200 تومان رسیده است.

وی با بیان این‌که " اعتبار بخش خصوصی از دو محل صندوق توسعه ملی و بنگاه‌های کوچک و زودبازده تأمین می‌شود" تصریح کرد: طی سه سال گذشته ریالی از صندوق توسعه ملی دریافت نشده و تنها توانستیم 17 درصد سهم استان از محل بنگاه‌های زودبازده را جذب کنیم. پیرموذن با تاکید بر خروج از رکود اقتصادی، خاطرنشان کرد: با سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تزریق نقدینگی باید اقتصاد را به سمت مقاومتی، پیش برد.

وی با بیان این‌که" اتاق اردبیل در بین استان‌های شمال‌غرب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است"، به فضای همراه با آرامش، امنیت و اعتدال به وجود آمده در دولت روحانی اشاره کرده و تنها دغدغه دولت را خروج از رکود اقتصادی و مهار تورم دانست. رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم 10 درصد سهم بخش خصوصی که به هدفمندکردن یارانه‌ها اختصاص یافته، به محل اصلی خود بازگردانده شود، چرا که پول خود واحدهای تولیدی است که به جای این‌که صرف هزینه‌های جانبی واحدها شود به یارانه‌ها اختصاص یافت.
مرجع : ايسنا