به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۸۵۱۳

جزييات و علت كشتار 27 زن عراقي در بغداد

گروه حوادث: محله الزيونه در بغداد پایتخت عراق شاهد کشتار ۲۷ زن تن فروش در آپارتمان‌هایی بود که برای این کار از آن‌ها استفاده می‌شد. هیچ گروهی مسئولیت حادثه‌ای بر عهده نگرفته‌ است اما روی دیوارهای آپارتمان‌های محل کشتار جملاتی نوشته شده است که بخشی از آن‌ها تاکید دارد این سزای کسی است که کار فحشا می‌کند.
محله الزيونه در بغداد
محله الزيونه در بغداد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آپارتمان‌ها نزدیک یک مسجد و یک مهد کودک در شرق بغداد هستند. هیچ اثری از حادثه در خارج از آپارتمان‌ها و در کوچه‌ پس کوچه‌های محله دیده نمی‌شود اما این روزها مرگ در جای جای بغداد دیده می‌شود. شمار کمی از اهالی محله الزیونه، از حادثه‌ای که شامگاه شنبه ۱۲ جولای روی داده خبر دارند. برخی دیگر از ساکنان مجتمع‌های مسکونی که در آن کشتار روی داده، ترجیح می‌دهند درباره موضوع سخن نگویند چرا که سوال‌ها درباره روزهای شهری که از ۱۱ سال پیش در خشونت به سر می‌برد، در زمان و مکان متوقف شده است.

وسام سامی جوان ۲۳ ساله ساکن محله به خبرگزاری فرانسه گفته است: «مردم ترسیده‌اند. همسایگان خود را نمی‌شناسند. هر شخص تنها به امنیت خانواده و منزل خود اهمیت می‌دهد. چند ماه پیش چند دختر در یکی از خانه‌ها کشته شدند و همسایگان تنها پس از چند روز به دلیل استشمام بو فهمیدند.» او افزود: «نمی‌دانم چه کسی چنین اقدامی می‌کند. داعش و شبه نظامیان شیعه و سني همه لباس سیاه به تن می‌کنند. هر شخصی می‌تواند لباس مشابهی بپوشد و کارتی جعل کند.»

اعدام‌هایی با کلت‌های حاوی صدا خفه کن
قتل عام توسط کلت‌های مجهز به صدا خفه‌کن روی داده، نیروهای پلیس اقدام به دستگیری شماری از ساکنان محله کردند. این محله تنها یک ورودی دارد و اکنون پلیس و ارتش نظارت بر آن را بر عهده گرفته‌اند. محله الزیونه در سال‌های گذشته شاهد چندین عملیات قتل کسانی بود که در آپارتمان‌های ویژه تن فروشی فعالیت‌ می‌کردند. به طور مثال در ماه می ۲۰۱۳، هفت زن و شش مرد در یکی از آپارتمان‌های منطقه کشته شدند. در آن هنگام منابع امنیتی گفتند که آپارتمان یک «فاحشه خانه» بود. هیچ طرفی مسئولیت حادثه را بر عهده نگرفته است.