به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۵۰۳۰۲

هلالی: در کار واردات و صادرات چوب هستم

هلالی: در کار واردات و صادرات چوب هستم
گروه جامعه: سايت عقيق كه اخبار مداحان را پوشش مي دهد نوشت: عبد‌الرضا هلالی٬ حالا دوباره بخشی از محبوبیت از دست‌رفته را به‌دست آورده. مداحی که از 18 سالگی با دستگاه شور توانست در میان آنها که سعی می‌کردند سبک جدید مداحی را جایگزین مداحان سنتی و روضه‌خوانی سنتی کنند‌، به سرعت به شهرت رسید....رفت‌و‌آمد در محافل سیاسی‌، مذهبی و عمومی اگرچه شهرتش را هر روز بیشتر می‌کرد که پاشنه آشیلی هم برایش محسوب می‌شد. اتفاقی که زندگی خصوصی اش را با یک بلوتوث رسانه‌ای کرد. او بعد از آن حادثه چند سالی در شوک بود و پس از آن سعی کرد کمتر در دید باشد.

عبد‌الرضا هلالی٬ در مصاحبه با هفته نامه «تماشاگران امروز» درباره بيوگرافي خودش گفته است: قبل از 12-13 سالگی در خیابان آزادی و میدان شمس‌آباد کارگری می‌کردم، اوستا هم داشتم! بعد از آن هم چند سال در یک مغازه میوه‌فروشی به عنوان صندوق‌دار کار می کردم. چهار سال آنجا بودم و بعد هم به سربازی رفتم. سربازی‌ام که تمام شد رفتم سپاه پاسداران برای 5 سال قرارداد پیمانی بستم اما یک مداح که 6 ماه از سالش تقریبا در هیات‌های مختلف می‌گذرد‌، اصلا نمی‌شود کار ثابت داشته باشد. به همین دلیل از آن روز تا الان‌ مشغول کار آزاد هستم. مداح حداقل 6 ماه سال را باید در خدمت روضه و هیات‌داری باشد. به همین دلیل برای یک کار خاص نمی‌تواند برنامه‌ای منظم داشته باشد، مگر با مشقت و سختی زیاد! یک مداح برای اینکه بتواند خوب کار کند فقط نیاز به 100 جلسه تمرین با برنامه‌ریزی دقیق است.

...راستش ما یک زمانی وارد کار سوسیس- کالباس و مواد پروتئینی شدیم‌. بعدش تصمیم گرفتم کنارش یک ساندویچ‌فروشی هم داشته باشم. اما بعد از مدتی دیدم به قول معروف این کار، کار ِ‌ما نیست. اما واقعیت این است که حس کردم این شغل با فضای مذهبی جور در نمی‌آید. فضایی که داشت و رفت‌و‌آمدهایش‌. به هرحال مردم نمی‌پسندیدند یکی مثل من تو کار فروش ساندویچ باشد. حسم حس خوبی نبود و بی‌خیالش شدم. با یکی از دوستان زدیم تو کار تجارت چوب. صادرات و واردات. با دوستان شریک شده‌ام و در این زمینه فعالیت داریم. وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه از چند سالگی روزه گرفتی؟ گفت: فکر می‌کنم از سن 11 سالگی روزه‌هایم را کامل گرفته‌ام. البته در چند سال اخیر به دلیل مشکل معده‌ای که دارم توفیق روزه گرفتن از ما سلب شده است.