به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۵۶۱۶۳
آغاز اختلافات نوری مالکی با حیدر العبادی

فعالیت ارتش سایبری مالکی علیه عبادي!

گروه بين‌الملل: صحنه سیاسی عراق همواره در تنش است در حالیکه داعش هر روز به جنایت های خود در عراق ادامه میدهد و بدون توجه به موشک های آمریکایی محاصره شهر عین العرب یا همان کوبانی را تنگ تر می کند کمی آنطرف تر در بغداد احزاب سیاسی که تا چند روز پیش با یکدیگر متحد بودند شروع به کشیدن خط و نشان برای یکدیگر کرده اند.
فعالیت ارتش سایبری مالکی علیه عبادي!
به گزارش پیام نو، روز گذشته که خبرگزاری ها خبر از تظاهرات طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با سیاست های العبادی در شهرهای مختلف دادند و صحبت های اکبر صافی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا و انتقاد به العبادی در خصوص تجهیز نظامی و مالی گروه های شبه نظامی شیعه این بار نوبت سیاسون است که به نخست وزیر جدید حمله کنند.

با وجود اینکه مالکی به درخواست مرجعیت شیعه و احزاب هم پیمانش از پست نخست وزیری کناره گیری کرد اما هنوز سودای برگشتن به کاخ نخست وزیری در سر می پروراند. بعد از انتخاب العبادی به نخست وزیری مالکی نیز به کاخ ریاست جمهوری رفت و معاون فواد معصوم شد اما اتفاقات اخیر نشان از عدم رضایت مالکی از این سمت دارد. الشرق الاوسط در همین باره نوشت که العبادی هدف حملات جدیدی از سوی رئیس خود در حزب الدعوه قرار گرفته است.

یکی از اقداماتی که باعث خشم مالکی شده است انحلال دفتر ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق است که مالکی آن را تاسیس کرده بود و دیگری پیشنهاد هادی العامری برای پست وزیر کشور است. العامری رئیس تشکیلات بدر شاخه نظامی مجلس اعلا است اما در فضای مجازی ارتش سایبری مالکی العبادی را به خیانت به کشور در جنگ علیه داعش متهم کرده است. ارتش سایبری مالکی در دوران انتخابات شروع به فعالیت کرد و اوج فعالیت آن در زمان انتخاب نخست وزیر بود.

این ارتش در حال راه اندازی کمپینی است که با سیاستهای العبادی در خصوص جنگ علیه تروریست مخالف است. قرار شده در روز سه شنبه اعضای این کمپین تظاهراتی را در بغداد علیه العبادی انجام دهند اما از سوی دیگر العبادی در عرصه سیاست داخلی به موفقیت هایی دست پیدا کرده است.

در حالیکه خالی بود پست های وزارت کشور و وزارت دفاع در حال تبدیل به یک معضل سیاسی شده بود نامزد های این وزارت خانه ها را معرفی کرد. به نظر می رسد عبادی با معرفی این افراد توانسته رضایت تمامی گروه ها را جلب نماید با معرفی هادی العامری برای وزارت کشور رافع العیساوی را برای پست وزارت دفاع معرفی کرد. العیساوی عضو جنبش مردمی استان الانبار است و در دولت قبل وزیر دارایی بوده است و عضو اصلی گروه اتحاد وطنی از گروهای سنی است. پیش بینی می شود این بار این افراد بتوانند رای اعتماد مجلس را جلب کنند.