به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۵۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۶۲۴۳
تجمیع منابع بیمه‌ای در دستور کار وزارت رفاه؛

بیمه سلامت بطور یکسان برای همه ایرانیان

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان که برنامه‌ای در راستای تجمیع بیمه‌هاست به گفت و گوی اجتماعی گذاشته شده است، گفت: پس از دریافت نظرات کارشناسی این طرح را به دولت ارائه می‌کنیم.
بیمه سلامت بطور یکسان برای همه ایرانیان
دکترعلی ربیعی در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایرانیان در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای سه سال باقی مانده به فعالیت کاری دولت یازدهم اظهار کرد: ما سه سال و به عبارتی 10 هزار ساعت فرصت داریم و باید بنیان اقدامات اساسی در این حوزه را در این مدت بنا نهیم. وی افزود: در یک سال گذشته سازمان‌های بیمه گر را فعال کردیم. به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی اکنون فعالیتش با یک سال گذشته قابل قیاس نیست و به سازمانی کارآمد تبدیل شده که مطالباتش را به موقع پرداخت می‌کند. در سازمان تامین اجتماعی برنامه‌های ما به سمت ارتقای کیفیت زندگی است. همچنین به دنبال کارآمد کردن فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مجموعه صندوق‌های بیمه‌ای نگاه منصفانه و خداترسانه به وجود آمده است، اظهار کرد: به هر حال ثروت کم صدا ترین اقشار جامعه در اختیار ماست و باید از آن به درستی صیانت کنیم. ربیعی به فعالیت‌های انجام شده در سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح بیمه همگانی بیش از شش میلیون نفر از ایرانیان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس تکلیف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه باید تجمیع منابع بیمه‌ای انجام می‌شد، اما ساختار بیمه‌ها اجازه نمی‌داد و اقدام عملی صورت نمی‌گرفت و ممکن بود در جامعه تنش ایجاد کند به همین خاطر برنامه‌ای را ظرف هفت ماه مورد مطالعه قرار دادیم که لایه اول این برنامه بیمه همگانی بود و به اجرا درآمد. این برنامه لایه‌های دیگری نیز دارد که به مرورمورد بررسی و اجرا قرار خواهد گرفت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام اینکه طرح «بیمه سلامت پایه و یکسان» برای همه ایرانیان را به گفت و گوی اجتماعی گذاشته‌ایم تا کارشناسان بیایند و نظرات خود را در این خصوص ارائه کنند، گفت: پس از تجمیع نظرات کارشناسی این طرح را به دولت تقدیم خواهیم کرد.

ربیعی همچنین الکترونیکی کردن بیمه‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه برای سالهای پیش رو دانست و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم امکانی فراهم شود تا بیمه شدگان با یک کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند و دیگر نیازی به ارائه دفترچه بیمه نداشته باشند. این اقدام قطعا تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد. وی به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سازمان بهزیستی در ماه‌های آینده نیز اشاره کرد و افزود: در سازمان بهزیستی قصد داریم خدمات مراقبتی در خانواده انجام شود. افراد معلول، سالمندان و یا بیمارانی که در منزل هستند نیاز عاطفی، حمایتی و مالی دارند. ما می‌توانیم نیاز مالی را برطرف کنیم، اما برای رفع نیاز عاطفی آنها باید چاره‌ای جدی اندیشید.

ربیعی ادامه داد: در این خصوص قصد داریم افراد نیازمند مراقبت، در خانواده‌های اصلی، جانبی و یا داوطلب قرار بگیرند. به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌هایی در حوزه اشتغال نیز وجود دارد که هدف از اجرای آن‌ها ایجاد اشتغال پایدار است. ربیعی در پایان درباره اجرای بیمه دندانپزشکی برای کودکان نیز گفت: پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی برای کودکان زیر 12 سال از دیروز ابلاغ و به اجرا درآمده است.
مرجع : ایسنا