به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۵۷۸۹۳
اطلاعات در یک نگاه

تسهیلات برای خانه‌دار شدن اقشارکم درآمد

گروه سیاسی: تسهیلات جدید دولت برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان و تظاهرات و اعتصاب هزاران فلسطینی در قدس برای حمایت از مسجدالاقصی تیترهای اصلی اطلاعات در روز پنجشنبه است.
تسهیلات برای خانه‌دار شدن اقشارکم درآمد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تسهیلات جدید دولت برای خانه‌دار شدن اقشارکم درآمد و زوج‌های جوان، اختصاص داد. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران از اعطای وام 50 میلیون تومانی مسکن به اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران خبر داد. روزنامه اطلاعات در خبری دیگر عنوان تظاهرات و اعتصاب هزاران فلسطینی در قدس برای حمایت از مسجدالاقصی را انعکاس داد. هزاران فلسطینی از سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در بسیج عمومی دفاع از مسجدالاقصی در مقابل هتک حرمت صهیونیست‌ها عازم قدس شدند.

رژیم صهیونیستی برای دومین روز پیاپی به بهانه مراسم عید عرش یهودیان از ورود شهروندان فلسطینی بیت المقدس به مسجد الاقصی ممانعت کرد و به همین دلیل کمیته عالی امور شهروندان عرب که نمایندگی اعراب در سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد، در واکنش به اطلاعیه گروه‌های یهودی که امروز روز تصرف مسجد الاقصی است، اعلام بسیج عمومی کرد.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی دستور رییس جمهوری به دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با پدیده پایان نامه فروشی را بازتاب داد. حسن روحانی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتصد و پنجاه و سومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با انتقاد از آنچه که تحت عنوان پایان نامه فروشی یا کپی برداری متون علمی از آن یاد می‌شود، گفت: شان علمی کشور به هیچ وجه نباید زیر علامت سئوال قرار گیرد و لذا دستگاه‌های مرتبط باید برای مقابله با این گونه اقدامات فعال شوند.

رژیم آل سعود شیخ نمر را به اعدام محکوم کرد تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. دادگاه جنایی ریاض با صدور حکم بدوی، دستور به اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی داد. اتهام‌های مختلفی علیه این روحانی از جمله فتنه انگیزی در القطیف، اهانت به برخی صحابه پیغمبر (ص) و برخی مقام‌های سعودی مطرح شده است. در چنین شرایطی منابع آگاه از بازداشت برادر شیخ نمر در سالن دادگاه ریاض خبر دادند. در این حال کمیسیون حقوق بشر اسلامی حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کرد.