به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۵۸۱۸۵
آرمان در یک نگاه

دستگیری چند جاسوس درمراکز حساس یزد

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان‌های مجمع روحانیون برای انتخابات خبرگان برنامه دارد و زنگ خطر یک خداحافظی ناگهانی پرداخت.
دستگیری چند جاسوس درمراکز حساس یزد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مجمع روحانیون برای انتخابات خبرگان برنامه دارد، اختصاص داد و نوشت: مجمع روحانیون فراوان مجتهد درجه اول دارد این پاسخ آیت ا... موسوی بجنوردی به افرادی است که تصور می‌کنند این تشکل فعالیت موثری ندارد و برنامه‌ای برای انتخابات مجلس خبرگان پیش بینی نکرده است اما واقعیت این است که آنها برنامه دارند و در زمان مقرر اعلام می‌شود. آیت ا... موسوی بجنوردی در گفت وگو با آرمان در پاسخ به این سوال که مجمع روحانیون برای انتخابات مجلس خبرگان برنامه‌ای دارد؟ بله. مسلم است که برنامه داریم. هنوز در این مورد بحثی نشده است که بخواهم بگویم برنامه‌ها چیست. هرگاه زمانش شد، آن موقع برنامه‌ها را اعلام می‌کنیم.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان زنگ خطر یک خداحافظی ناگهانی، نوشت: حزب کارگزاران سازندگی که در اوایل دهه70 و با محوریت گفتمان سازندگی آیت ا... هاشمی در عرصه سیاسی بروز و ظهور یافت و در زمره احزاب اصلاح طلب به شمار می‌آید، این روزها با تشکیل جلسه شورای مرکزی حزب و نیز خداحافظی یکی از اعضای هیات موسس و شورای مرکزی خود در کانون توجهات و اخبار سیاسی قرار دارد. اتفاقاتی که هم ابعاد مثبت بر آن مترتب است و هم زوایای منفی را می توان در آن جست.

این روزنامه با انتخاب عنوان دادستان استانبول به تبرئه رای داد، نوشت: دادستان استانبول تصمیم گرفته است تا رسیدگی پرونده اتهامات مربوط به فساد مالی 53 مظنون شامل پسران وزرای سابق ترکیه، مدیر سابق هالک بانک و رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه‌ای را لغو کند. تصمیم دادستان استانبول برای لغو ادامه رسیدگی قضایی به پرونده فساد مالی به این معناست که آخرین بخش از رسوایی قضایی که نزدیکان رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه را از اواخر 2013 میلادی تاکنون گرفتار خود کرده بود، به خاک سپرده می‌شود.

دستگیری چند جاسوس در مراکز حساس یزد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. مدیر کل اطلاعات استان یزد اظهار کرد: وقتی در یک جامعه احساس آرامش وجود داشته باشد و امنیت مطلوب و زنده حکم فرما شود و مردم با لبخند و آسودگی و بدون دغدغه به زندگی و امور خود بپردازند و کرامت انسانی آنان حفظ شود، خود انسان‌ها مولد امنیت می‌شوند. ایسنا نوشت؛ این مقام اطلاعاتی از شناسایی و دستگیری چندین جاسوس مرتبط با سرویس جاسوسی دولت‌های متخاصم نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در استان طی سال‏‏های اخیر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده در مراکز حساس استان شاغل و دارای دسترسی‌‌های مهمی بودند و در دستگاه قضایی استان محکوم شدند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع ماجرای هدایای ناپدیدشده، نوشت: هدایای ریاست جمهور دولت‌های نهم و دهم که شبانه از کاخ سعدآباد خارج شده بود، در اختیار احمدی نژاد است هرچند که پیش از این نزدیکان وی از چنین جابه جایی اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند اما این بار احمدی نژاد در نامه‌ای به آیت ا... سیدحسن خمینی اعلام کرده که این هدایا را به آستان حرم امام اهدا می‌کند به این ترتیب مشخص شد که این اموال در اختیار وی بوده است اما هر نوع تعیین تکلیفی برای آنها باید با نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ضوابط موجود انجام شود.