به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۵۹۲۶۹
شرق در یک نگاه

شعب قضایی ویژه پرونده‌های امر به معروف

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز چهارشنبه تیترهای تشکیل شعب قضایی ویژه پرونده‌های امر به معروف و هاشمی: بعضی کاندیدا شوند من هم نامزد می شوم را بررسی کرد.
شعب قضایی ویژه پرونده‌های امر به معروف
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تشکیل شعب قضایی ویژه پرونده‌های امر به معروف اختصاص داد. نمایندگان، همچنین قوه قضاییه را مکلف کرده‌اند تا نسبت به تشکیل شعب ویژه برای تسریع رسیدگی به پرونده‌های امربه معروف و نهی ازمنکر اقدام کند. براساس ماده12 این طرح، قوه قضاییه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون، شعب ویژه‌ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام کند.

روزنامه شرق به عنوان هاشمی: بعضی کاندیدا شوند من هم نامزد می‌شوم، اشاره کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیداشدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفته‌اند در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

این روزنامه با انعکاس عنوان وحدت و برادری بین مسلمانان جزو مبانی دینی ماست، نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و دست اندرکاران حج سال جاری، مساله مهم وحدت اسلامی را به عنوان نیاز واقعی امروز دنیای اسلام مورد اشاره قرار دادند و خاطرنشان کردند: وحدت و برادری بین مسلمانان جزو مبانی دینی ماست و در این زمینه جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد.

روزنامه شرق به موضوع از 200 میلیون تومان تا دست‌های خالی، پرداخت. از بین 15رشته مدال آور ایران در بازی‌های آسیایی2014 اینچئون، فدراسیون تیروکمان با 200میلیون تومان، بیشترین مبلغ پاداش را برای تنها طلایی خود در نظر گرفته؛ مبلغی قابل توجه که در تمام این سال‌ها هیچ فدراسیونی چنین اقدامی را انجام نداده است. قایقرانی، تیراندازی، وزنه برداری، کشتی و والیبال پنج رشته‌ای هستند که با وجود افتخارآفرینی شان در این بازی‌ها هیچ پاداشی از فدراسیون هایشان دریافت نکردند.

جنتی در یک قدمی استیضاح، تیتر دیگر روزنامه شرق است. نمایندگان جبهه پایداری به دنبال یار جمع کردن برای استیضاح جنتی هستند، از آن طرف هم معاونان وزیر و اهالی فرهنگ به دنبال حمایت از او. در حالی که در مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان به دنبال جمع آوری امضا جهت استیضاح جنتی هستند؛ حسین نوش آبادی و حجت الله ایوبی با حمایت از او معتقدند که این تحرکات، بیشتر جریان سازی سیاسی است.