به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۶۱۴۹۰
روزنامه ابتکار در یک نگاه

اختلافات، جوامع اسلامی را فشل کرده است

گروه سیاسی: تمدید و بدون تردید مذاکرات به توافق نهایی منجر می‌شود مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه است.
اختلافات، جوامع اسلامی را فشل کرده است
این روزنامه تیتر یک را به عنوان تمدید، اختصاص داد و نوشت: ضرب الاجل به پایان رسید و سرانجام بعد از یک هفته، مهمانان هتل پله کوبورگ وین، درها را گشودند و نتایج رایزنی‌های خود را اعلام کردند. توافق ژنو تا سال آینده تمدید شد. این در حالی است که آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در دوره تمدید جدید توافق یعنی تا 10 تیر 94 ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس ایران و 5+1 بین گزینه شکست مذاکرات و تمدید، گزینه تمدید را برگزیدند. طرفین رضایت دادند فرصت دوباره به یکدیگر بدهند تا شاید با تمدید برنامه اقدام مشترک امکان دستیابی به توافق جامع را فراهم کنند. بنابراین توافق ژنو به مدت 7 ماه تا 10 تیر 1394 (اول ژوییه) تمدید شد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع بدون تردید مذاکرات به توافق نهایی منجر می‌شود، نوشت: ساعتی پس از اعلام نتایج گفتگوهای وزرای خارجه کشورهای ایران و 5+1 در هتل کوبورگ شهر وین و اعلام تمدید ضرب الاجل ژنو تا روز 10 تیرماه 94رییس جمهور گفت که این گفتگوها تا حصول به توافق نهایی ادامه خواهد یافت. حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور پس از پایان مذاکرات هفت روزه ایران با گروه 5+1، دیشب در یک گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته‌ای با ملت ایران خواهد بود، گفت: منطق ایران، مذاکره و گفت وگو است و مذاکرات هسته‌ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می‌یابد.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان اختلافات، جوامع اسلامی را فشل کرده است، نوشت: علی بن فطیس المری، رییس قوه قضاییه قطر دیروز در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی، به نگاه ویژه نخبگان سیاسی و دانشگاهی به نقش وی در حل مسایل کشورهای اسلام، منطقه و جهان اشاره کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار، اوضاع نابسامان کشورهای اسلامی را حاصل اختلافات و فراموشی اصل وحدت مطرح کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که بر اتحاد مسلمانان تاکید می‌کند، گفت: با یک میلیارد و هفتصد میلیون جمعیت، حدود 60 کشور و منابع فراوانی که کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف دارند، می‌توانستیم قدرت اول برای تصمیم گیری‌ها در مجامع منطقه‌ای و بین المللی باشیم که اختلافات قومی، مذهبی و داخلی، جوامع اسلامی را به خود مشغول و در بعضی از موارد، فشل کرده است.

لیزینگ مسکن به جریان می‌افتد، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. بعد از اینکه فعالیت لیزینگ‌ها در زمینه مسکن در دولت قبل با استدلال افزایش نرخ تورم و رشد تصاعدی قیمت مسکن با صدور بخشنامه به نوعی ممنوع شد، در خردادماه امسال طرح فعالیت مجدد لیزینگ در حوزه مسکن با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی دوباره مطرح شد. براین اساس پیشنهاد شد که در صورت ورود این شرکت‌ها به بخش مسکن آنها حدود 70 تا 80 درصد هزینه خرید خانه را پرداخت کرده و مابقی را مشتریان می‌پردازند.

این روزنامه با انتخاب موضوع اصولگرایان و معمای تندروها، نوشت: یکی از عواملی که باعث شد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به وحدت نرسند، تصمیم های گروه های تندروی اصولگرا بود. این جناح همین نرسیدن به وحدت را یکی از عوامل شکست در انتخابات پیشین می‌داند و معتقد است برای موفق ظاهر شدن در انتخابات آتی، باید به وحدت و همگرائی به عنوان یک اصل نگاه کند. با این حال سهم خواهی جریان تندرو و تمایل آن‌ها به اثرگذاری بر تصمیم‌های اصولگرایان فارغ از سازوکارهایی همچون جامعتین و یا تکیه به شخصیت‌های بزرگ اصولگرا باعث شده است که این گروه به عنوان یکی از موانع جدی در راه رسیدن به همگرایی مطرح شوند.