به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۶۱۸۳۳
شرق در یک نگاه

بررسی تجارب دنیا برای تدوین قانون انتخابات

گروه سیاسی: روزنامه شرق روز یکشنبه در صفحه نخست تیترهای علنی‌های جلسه‌ای غیرعلنی و تبرئه دیکتاتور را بررسی کرد.
بررسی تجارب دنیا برای تدوین قانون انتخابات
این روزنامه تیتر یک را به موضوع علنی‌های جلسه‌ای غیرعلنی اختصاص داد و نوشت: حمید رسایی هم با گوشی‌اش مشغول ضبط سخنان ظریف است و هم مدام یادداشت برداری می‌کند. شاید بیش از هر چیز به فکر تیتر این هفته 9 دی باشد. اما گویا از سخنان محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه تیتری در نمی‌آید. ظریف هم یکی پس از دیگری محورهایی از مذاکرات وین را برای نمایندگان می‌خواند.

روزنامه شرق به عنوان تبرئه دیکتاتور اشاره کرد و نوشت: حسنی مبارک دیکتاتور برکنار شده مصر در حالی روز گذشته به دلیل نبود شواهد کافی از اتهام مشارکت در کشتار معترضان در جریان انقلاب سال 2011 تبرئه شد که زندان های مصر مملو از فعالان مستقل مدنی و حقوق بشر است.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن فرهادی از جنس سرپرستان و وزیران قبل است، نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مراسم معارفه وزیر علوم با بیان اینکه فرهادی از جنس همان سرپرستان و وزیران قبل است، گفت: مشی اعتدالی، درک سیاسی و علم فرهادی تفاوتی با سرپرستان و وزیران قبلی ندارد و او نیز به اولویت نگاه علمی در نگاه سیاسی در دانشگاه معتقد است و سیاست‌های دولت را در زمینه پیشبرد قانون پیش می‌برد و نمی‌گذارد وقفه‌ای در این زمینه به وجود آید.

بررسی تجارب دنیا برای تدوین قانون انتخابات ایران تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به ضرورت مطالعه جامع قانون انتخابات در سایر کشورهای جهان و بهره گیری از تجارب دیگران، از آقای دکتر ولایتی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خواست تا نسبت به مطالعه دقیق کارشناسانه در قانون انتخابات دنیا به منظور ارائه پیشنهادات جامع در این خصوص، اعضای مجمع را در تدوین قانون جامع انتخابات کمک و یاری کنند.