به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۶۴۲۲۰

مهدهای کودک غیرمجاز تعطیل می‌شوند

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: برای تعطیلی مهدهای غیرمجاز استان با سازمان بهزیستی و استانداری مکاتبه کرده‌ایم.
مهدهای کودک غیرمجاز تعطیل می‌شوند
فرزانه عطایی با بیان این مطلب، اظهارکرد: متأسفانه حدود 40 مهد غیرمجاز در سطح استان مشغول به فعالیت‌اند که به علت اخذ شهریه پایین‌تر، مهدهای مجاز را به تعطیلی و ورشکستگی سوق می‌دهند. این در حالی است که مطالب مورد آموزش در این مهدها متناسب با استانداردهای تعیین‌شده از سوی سازمان بهزیستی نیست.  این کارشناس ادامه داد: نبود مستندات قانونی و نیروهای متخصص، تأمین نکردن نیازهای آموزشی کودکان و همچنین نبود پوشش بیمه حوادث از عواملی است که مسئولان را به فکر تعطیلی این مراکز انداخته و از آن‌جایی ‌که سازمان بهزیستی متولی اصلی صدور مجوز برای مهدها است، توجه و نظارت بیشتر ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مدیرانی که در 175 مهد مجاز استان مشغول به فعالیت‌اند برای شروع کار خود دوره‌های مقدماتی و تکمیلی مدیریت که در جهاددانشگاهی برگزار می‌شود را طی کرده و تمام مراحل قانونی صدور مجوز را گذرانده‌اند. عطایی با تأکید بر اینکه مهدهای مجاز سالی دو بار از سوی کارشناسان اداره‌کل بهزیستی مورد بررسی‌های ایمنی، کیفیت مطالب آموزشی، بهداشت و میزان دریافت شهریه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 87 مهد روستایی و 88 مهد شهری در سطح استان مشغول به فعالیت‌اند.
مرجع : ایسنا