به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۶۸۷۰۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بنایی برای فیلترشبکه‌های اجتماعی نداریم

گروه فناوري: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنایی برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نداریم.
بنایی برای فیلترشبکه‌های اجتماعی نداریم
به گزارش ایلنا از یزد، محمود واعظی ظهر امروز، پنج شنبه، در نشستی خبری پس از افتتاح چندین طرح مخابراتی در پاسخ به این سوال که دولت برای شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از ابزارهای تحقق حقوق شهروندی که مبتنی بر ارتباطات است، چه برنامه‌ای دارد؟، گفت: فعلا برنامه‌ای برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نداریم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با فیلترینگ هوشمند، محتوای نا‌سالم و مجرمانه شبکه‌های اجتماعی فعلی را پالایش کنیم و مردم بتوانند از محتوای مفید این ابزار‌ها استفاده کنند. وزیر ارتباطات تاکید کرد: تلاش داریم تا با بومی سازی شبکه‌های اجتماعی، محیط بهتری که قابلیت‌های بیشتری از جمله سرعت بیشتری هم خواهد داشت در خدمت مردم قرار گیرد.

واعظی گفت: در این راستا با دانشگاه‌های کشور نیز ارتباط برقرار شده و امیدواریم بتوانیم از ایده‌های بومی سازی این شبکه‌ها و همچنین خصوصی سازی آنان حمایت کنیم. وی در ادامه گفت: کاربران اینترنت پرسرعت طی سال 92 و 93 از 3 میلیون مشترک به حدود 8 میلیون مشترک ارتقاء پیدا کرده است. واعظی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش احتمالی نرخ های تلفن های ثابت پس از همکدسازی گفت: اگر تلفن ثابت به‌خوبی مدیریت شود و خدمات متنوعی برای آن تعریف شود، نیازی به افزایش نرخ نخواهد بود.

وزیر ارتباطات، یکی دیگر از برنامه های دولت را گسترش اینترنت پرسرعت در روستاها عنوان کرد و گفت: تا پایان سال آینده به حدود 20 هزار روستا اینترنت پرسرعت خواهد رفت. وی همچنین درخصوص بهره برداری از طرح های استان یزد در دهه فجر 93 گفت: امروز طرح های خوبی به ارزش 1000 میلیارد ریال که سهم دولت 25 درصد از این سرمایه گذاری است، افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم که در مرکز مخابراتی شهید صدوقی برگزار شد، از اینترنت پرسرعت موبایل (۳G) در استان یزد رونمایی کرد. استاندار یزد و جمعی از معاونین وزارت ارتباطات و مدیرعامل مخابرات کشور، وی را در این مراسم همراهی می‌کردند.

یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ۱۷:۱۰
فیلتر کردن شبکه های اجتماعی توهین به شعور همان ملتی است که آنرا فهیم، انقلابی و ... می خوانید (288326)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ۰۰:۰۴
دوست گرامی فیلتر کردن شبکه های اجتماعی کار مخابرات نیست. آنان تنها مجری اند.بحث گردش اطلاعات هم نیست.برخی نگران تشکل یابی مردم هستند.شما یک نفر باش ودریایی از اطلاعات هم داشته باش.اصلا در خیابان به زمین وزمان ناسزا بگو. کک هیچکس را نمی گزد.اما وقتی به قول عربها مجتمع شدی آنوقت است که بحث پییش می آید.برخی برای فرار از واقعیت هر چیزی را دارای تبعات امنیتی می دانند.مثلا داشتن حیوانات اهلی را.این تحلیل نادرست کم کم مردم را از نیروهای امنیتی کشور دور می کند که خسارت بزرگی است. (288504)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ۰۰:۱۰
همواره گفته ام که دولت آقای روحانی خردمندانه با مسائل برخورد می کند.وزیر اطلاعات بسیار هوشمند است.می داند که برخورد چماقی با برخی مسائل دیگر کهنه شده است.این سایت را فیلتر کنی بعدی را چه می کنی؟ فردا اینتر ت آف لاین ماهواره ای را چه می کنی؟آن که دیگر پارازیت بردار نیست.برای جلوگیری از آبله که خود کشی نمی کنند.واکسن می زنند.دوران بستن پنجره ها با برچسب تبعات امنیتی گذشته!به خدا از این کشور چیزی باقی نخواهد ماندبا رفتار اشتباه برخی دوستان.قرن بیست ویکم است وهنوز برخی ذهنها به قرون وسطا هم نرسیده. (288505)
محمد عسگری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ۱۷:۱۲
دمتون گرم ولی بعضیا خیلی می ترسن تا مردم به اطلاعات آزاد دست داشته باشند و حقایق را بدانند (288328)
هیراد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۷
پس فیسبوک و توییتر چی هستن؟!! هنر نکردین اگه چیز جدیدی رو فیلتر نکنین. اگه مردین اون سایت هایی که فیلتر هستن رو باز کنید. انقدر شعار ندین (288395)