به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۳ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۶۹۴۴۷

قیمت‌های جهاني نفت باز هم کاهش یافت

گروه اقتصادي: خبرگزاری رویترز اعلام کرد که افزایش ذخیره سازی نفت خام آمریکا موجب کاهش سه درصدی قیمت های نفت خام در معاملات پایانی روز چهارشنبه گذشته شد.
قیمت‌های جهاني نفت باز هم کاهش یافت
به گزارش این خبرگزاری، پس از افزایش ذخیره نفت خام آمریکا و ثبت حد نصاب تازه، قیمت های نفت در معاملات پایانی روز چهارشنبه سه درصد کاهش یافت که به گفته تحلیلگران و معامله گران، بازار می‎تواند دلیل افزایش قیمتهای نفت ناشی از پیش بینی کاهش تولید را در دو هفته اخیر بیشتر مشخص کند. براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره نفت خام این کشور هفته گذشته با پنج میلیون بشکه افزایش به حدود ٤١٨ میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح از زمان ثبت میزان ذخیره یعنی از سال ١٩٨٢ میلادی تاکنون به شمار می رود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخیره نفت آمریکا با افزایش حدود چهار میلیون بشکه ای همراه باشد. تحلیلگران اعلام کردند: افزایش ذخیره نفت آمریکا نشان داد که بازار همچنان به دنبال مقصد برای دو میلیون نفتی است که روزانه عرضه می شود. جین مک گیلان تحلیلگر بلندپایه موسسه تردیشن انرژی در شهر استمفورد ایالت کانکتیکات، گفت: این رویداد ثابت می کند که اصلاح هزینه هایی که در کاهش مخارج سرمایه ای شاهد بودیم و همچنین افت شمار دکلهای حفاری نابهنگام بوده است.

در پی افت بیش از ٥٠ درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون، شرکتهای انرژی میلیاردها دلار از بودجه اکتشاف نفت خود را کاهش داده اند. همچنین شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا به پایینترین سطح در سه سال گذشته رسیده است. براساس این گزارش، شاخص قیمت نفت برنت در معاملات پایانی روز چهارشنبه با یک دلار و ٧٧ سنت معادل سه درصد کاهش به ٥٤ دلار و ٨٣ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین نفت خام دابلیوتی آی آمریکا در معاملات پایانی در روز یادشده با یک دلار و ١٨ سنت معادل دو درصد کاهش با قیمت ٤٩ دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد. در پی کاهش ٦٠ درصدی قیمتهای نفت در هفت ماه گذشته به دلیل نگرانی از عرضه بیش از حد این محصول در جهان ، قیمت های نفت در پنج روز از ٩ روز معاملاتی افزایش یافته که به گفته معامله گران دلیل اصلی آن پیش خرید نفت بوده است.