به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۷۰۵۹۳

مصر هم سفارت خود را در صنعا تعطیل کرد

گروه بين‌الملل: مصر هم سفارت خود در صنعا پایتخت یمن را به دلایل امنیتی تعطیل و هیئت دیپلماتیک این کشور در ساعات اولیه بامداد دوشنبه وارد قاهره شد.
حوثي ها (انصارالله)
حوثي ها (انصارالله)
به گزارش خبرگزاری شرق الاوسط، یوسف الشرقاوی، سفیر مصر در صنعا، به همراه اعضای هیئت دیپلماتیک، به علت مسایل امنیتی به قاهره بازگشتند. پیش از این آمریکا، بریتانیا، فرانسه و برخی کشورهای عربی سفارت‌های خود را در یمن بسته و کادر دیپلماتیک خود را از این کشور خارج کردند.  حوثی‌ها ماه گذشته از شمال یمن به صنعا پایتخت  حمله كردند و قصر ریاست جمهوری را اشغال و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری را در حصر خانگی قرار دادند. منصور از سمت ریاست‌جمهوري استعفا داد اما پارلمان این کشور استعفای وی را نپذیرفت.

منصور هادی موفق شد روز شنبه گذشته از حصر خانگی گریخته و به عدن که جمعیت آن سنی مذهب و خارج از سیطره گروه حوثی‌ها قرار دارد، برود و با صدور اعلامیه‌ای گفت که از آنجا به انجام وظایف ریاست جمهوری می‌پردازد. حوثی‌ها مشروعیت عبد ربه هادی منصور را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت نمی‌شناسند. هادی عصر یکشنبه با استانداران استان‌های جنوبی و برخی فرماندهان نظامی تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که از عدن به وظایف خود به عنوان رئیس جمهوری ادامه می‌دهد. این جلسه توسط تلویزیون محلی عدن پخش شد.