به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۷۸۲۷۹

خاله قورباغه در پرده سینماها جان می‌گیرد

گروه فرهنگی:یک تهیه کننده سینما کفت فیلمنامه "خاله قورباغه" با محوریت شخصیت خاله قورباغه فیلم سینمایی "گلنار" نوشته شده است.
خاله قورباغه در پرده سینماها جان می‌گیرد
فرشته طائرپورکه به تازگی پروانه ساخت "خاله قورباغه" را گرفته است توضیح داد: نگارش طرح فیلمنامه "خاله قورباغه" به سال ٨٩، نگارش فیلمنامه آن به سال ٩١ و اقدام برای ساخت نسخه سینمایی آن به پاییز سال گذشته و دوره مدیریت آقای جعفری جلوه در بنیاد فارابی برمی‌گردد. او ادامه داد: با توجه به شرایط متغیر مدیریت در فارابی، ترجیح دادم مراحل اخذ پروانه ساخت و آغاز پیش تولید را به بهار ٩٤ موکول کنم. طائرپور با اشاره به اینکه شخصیت محوری فیلمنامه‌ "خاله قورباغه" همان خاله قورباغه فیلم گلنار است، ادامه داد: فیلمنامه در کارگاه فیلمنامه نویسی "خانه ادبیات و هنر کودکان" بر اساس طرح داستانی که خودم داشتم نوشته شده و چندین ماه به اتفاق گروهی از نویسندگان و شاعران کودک روی آن کار کرده ایم.

این تهیه‌کننده همچنین خبر داد:"خاله قورباغه" یک فیلم عروسکی-موزیکال است که در فضای استودیویی ساخته می‌شود و طراحی لوکیشن‌های آن جهت ساخت در استودیو در حال اتمام است. طائرپور درباره‌ عواملی که حضورشان تاکنون قطعی شده،گفت: کارگردانی فیلم را مسعود کرامتی، کارگردان موفق فیلم "پاتال و آرزوهای کوچک"، برعهده خواهد داشت و عروسک‌های فیلم توسط مرضیه محبوب ساخته می‌شوند. با دکتر معتمدی در مورد جلوه های ویژه فیلم مذاکره کرده‌ام و مدیر فیلمبرداری فیلم تورج منصوری خواهد بود.

او همچنین پیش بینی کرد که چنانچه موفق شویم فیلمبرداری فیلم را در نیمه اول تیرماه آغاز کنیم، احتمال رسیدن فیلم به جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان وجود خواهد داشت. طائرپور همچنین گفت: نسخه سریالی "خاله قورباغه" با نام "٩٨تا بچه" از سه سال پیش با تصویب در "سیمافیلم" منتظر ورود به مرحله ساخت است. ترجیح من نیز از ابتدا ساخت نسخه سریالی، قبل از فیلم سینمایی بود که متاسفانه به دلیل شرایط مالی سیمافیلم این اتفاق تاکنون نیافتاده است. این تهیه‌کننده در پایان گفت: امیدوارم "خاله قورباغه" بتواند در احیای جریان سینمای کودک ایران که این روزها خوشبختانه به طور جدی در دستور کار مدیریت سینمایی کشور قرار دارد، موثر باشد.
مرجع : ایسنا