به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۸۲۴۱۴

دستگیری پلیس قلابی اينترنتي در قم!

گروه حوادث: رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی با شگرد سوء استفاده از لباس ناجا خبر داد.
دستگیری پلیس قلابی اينترنتي در قم!
سرهنگ علی موالی گفت: با رصد مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، پروفایلی با محتوای کلاهبرداری در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل شناسایی شد. گرداننده این پروفایل با انتشار تصاویر شخصی خود با لباس نیروی انتظامی که اقدام به اخاذی و سوء استفاده از این لباس می کرد، شناسایی شد. با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای پلیسی، آدرس متهم شناسایی و با دستور مقام قضائی،متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بررسی انجام شده از منزل وی، ادله مرتبط با جرم توقیف شد و پرونده تشکیل شده به همراه وی به مراجع قضائی ارسال که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

موالی در خاتمه با تاکید بر لزوم دقت بیشتر شهروندان در استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: در صورتی که افراد با پوشش نیروی انتظامی شما را تهدید به تحویل به کلانتری، آگاهی و اداره مبارزه با مفاسد می کنند و بعضا در بین راه قصد اخاذی از شما را دارند، هرگز از حضور در مراکز فوق واهمه نداشته باشید و تسلیم خواسته های غیر قانونی آنان نشوید.
مرجع : پلیس