به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۸۷۱۷۲

سایت‌هاي پربازدید اصلاح‌طلب و اعتدالگرا

گروه سياسي: سايت مازند خبر، نوشت: پس از انتخابات ۲۴ خرداد، گشودگی نسبی فضا، موقعیتی را ایجاد کرد که باعث رشد سایت‌هاي اصلاح طلب و همچنین ایجاد تعداد بیشتری از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در فضای مجازی شد.

در این گزارش به صورت اختصاصی از مازند خبر با ۲۸ سایت برتر و معروف جریان اصلاح طلب و اعتدال آشنا می‌شویم. مازند خبر این رده بندی را با توجه به رتبه‌هاي الکسا در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ انجام داده است که به نوعی معتبرترین مرجع جهانی در این زمینه محسوب می‌شوند. الکسا به هرکدام از این وبسایت‌های سیاسی یک رتبه در بین کل سایت‌های با مخاطب فارسی داده است که لیست زیر بر اساس آن تنظیم شده است.

گفتنی‌ست در صورتی که بخواهیم دقیق‌تر شویم و بین اصلاحات و اعتدال تفکیک کمرنگی قائل شویم، باید گفت که برخی از این سایت‌ها بیش از آنکه در دسته اصلاح‌طلبی قرار بگیرند، به واسطه نزدیکی مشی سیاسی با دولت اعتدال، می‌توان آن‌ها اعتدالگرا نامید که در ادامه مشخص شده‌اند. البته نزدیکی به یک جریان در این گزارش به معنی وابستگی نیست، به طور مثال وقتی از سایت انتخاب به عنوان یک سایت نزدیک به جریان دولت نام برده می‌شود به معنی وابستگی مستقیم این سایت به دولت نیست بلکه صرفا به معنی نزدیکی جهت‌گیری آن با جریان دولت است. البته در این لیست صرفا سایت‌های فیلتر نشده در نظر گرفته شده‌اند و سایت‌های پربازدید دیگری هم هستند که می‌توانستند در این لیست جای بگیرند.