به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۸۷۷۰۳
بندر شهید رجایی آمادگی ارائه خدمات بین المللی را دارد

84 درصد عمليات جابجايی کانتينر درشهيدرجايي

گروه اقتصادی: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت:تنها 21 خط کشتیرانی بزرگ تا پیش از تحریم‌ها به این بندر تردد داشت.
84 درصد عمليات جابجايی کانتينر درشهيدرجايي
ابراهیم ایدنی اظهار داشت: بندر شهید رجایی با داشتن پیشرفته‌ترین ترمینال‌ها و تجهیزات کانتینری بنادر ایران و انجام 84 درصد کل عملیات جابجایی کانتینر در کشور، قطب کانتینری کشور است.این بندر در سال 93 علاوه بر فعالیت‌های کانتینری، بیش از 75 میلیون تن عملیات جابجایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی را به ثبت رساند که بیش از 53 درصد کل عملیات بنادر کشور را شامل می‌شود. 25 درصد کل صادرات کشور و 55 درصد کل صادرات بنادر از دستاوردهای بندر شهید رجایی در سال گذشته بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید بر اینکه دروازه طلایی اقتصاد ایران ظرفیت لازم برای ورود به دوره پساتحریم را دارد، اظهار داشت: بندر شهید رجایی تا پیش از این نیز آمادگی ارائه خدمات و ظرفیت پذیرش کشتی‌های بزرگ بین المللی را داشته است. این بندر در سال 90 با بالاترین عملکرد و فعالیت 21 خط کشتیرانی لاینر به میزان 2.7 میلیون TEU عملیات کانتینری داشته است. در زمینه پسکرانه و محوطه‌های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه 3.3 میلیون TEU در این بندر وجود دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمق فعلی اسکله‌های ترمينال 1 کانتینری را 12.5 متر و ترمینال 2 آن به میزان 17 متر اعلام کرد و افزود: امکان پهلوگیری کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از 12 هزار TEU در این بندر فراهم است. به گفته وی، سازمان بنادر علاوه بر این، تجهیز یال‌های چپ و راست ترمینال دو کانتینری را در دستور کار دارد و عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله 3 طرح توسعه ترمینال های کانتینری را آغاز کرده است.
ایدنی ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور ظرفیت عملیاتی بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران از 3.3 به 6 و پس از آن به 8 میلیون TEU افزایش یابد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران