به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۹۸۳۲۷

تلویزیون نامرئی پاناسونیک، ایده ای از آینده

گروه فناوری:در نمایشگاه CES امسال تکنولوژی های متعددی معرفی شدند که برخی از آنها نوید بخش آینده ای بسیار جذاب هستند و می توان رد پایی از آنها را در حوزه لوازم خانگی و همچنین اتومبیل ها دید.
تلویزیون نامرئی پاناسونیک، ایده ای از آینده
اما حتی اگر با دیدن نمایشگر منعطف ال جی که کاملا به صورت لوله ای در می آید یا تلویزیون های فوق باریک 2 میلیمتری این شرکت شگفت زده شده اید باید بدانید هنوز با استثنایی ترین محصول معرفی شده در CES 2016 آشنا نشده اید. با تلویزیون نامرئی پاناسونیک آشنا شوید.
 
تلویزیون نامرئی پاناسونیک دستگاهی است که قصد دارد اتاق نشیمن خانه های ما را به آینده ببرد. این دستگاه دقیقا مانند یک شیشه که می تواند شیشه ویترینی باشد که درون آن لوازم فانتزی را نگهداری می کنید یا شیشه یک کتاب خانه کوچک شفاف است و هیچ ردی از مدارها و سیم ها در آن دیده نمی شود. می توانید آن را هر جایی که خواستید قرار دهید. روی قفسه، به جای شیشه ویترین و یا حتی روی میز. هر جایی که بخواهید می توانید از این شیشه شفاف استفاده کنید. پایه دستگاه که به صورت چوبی طراحی شده محلی است که تمام تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون در آن مخفی شده است. میکرو LED هایی که تصویر را روی پنل شیشه ای ارسال می کنند و آن وقت است که جادو اتفاق می افتد. شیشه شفاف و ساده روی ویترین اتاق پذیرایی ناگهان به صورت یک تلویزیون در می آید.
 


همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید این اتفاق واقعا رخ می دهد و گویی معجزه ای درست جلوی چشمان شما اتفاق می افتد. البته در حال حاضر حداکثر کیفیتی که این تلویزیون ارائه می کند 1080p است که برای ما کافی است اما ظاهرا خود پاناسونیک از آن راضی نیست و به کیفیت های 4K و بالاتر فکر می کند. ضمنا به این نکته هم اشاره شده که قصد دارند تا زمان عرضه نسخه نهایی به بازار شفافیت شیشه به کار رفته را هم تا 100 درصد افزایش دهند که البته این مورد هم به نظر همین حالا مشکل خاصی نمی آید و شیشه تقریبا شفافی که در تصاویر می بینید بسیار عالی عمل می کند.

همچنین اجرای دستورات با حرکات دست (Gesture) هم در این دستگاه بی نظیر در نظر گرفته شده تا بتوانید روی آن برنامه هایی مانند پخش کننده موزیک و یا شاید Netflix را از راه دور و فقط با تکان دادن دست ها در هوا اجرا کنید. واقعا باید اعتراف کنیم چنین دستگاهی هر چند مدتی تا زمان نسخه نهایی آن فاصله داشته باشیم به نظر جذاب ترین محصول معرفی شده در نمایشگاه CES امسال می آید. امیدواریم پاناسونیک هر چه زودتر ایده اش را نهایی کند و شاید حضور این تلویزیون های فضایی در اتاق هایمان باشیم. 
مرجع : سخت افزار